بسته بندی و توزیع 2000 بسته معیشتی به نیازمندان/ استقبال مردمی از ویژه برنامه های فرهنگی مذهبی در بوستان جنب مسجد
بسته بندي و توزيع 2000 بسته معيشتي به نيازمندان/ استقبال مردمي از ويژه برنامه هاي فرهنگي مذهبي در بوستان جنب مسجد

بسته بندی و توزیع 2000 بسته معیشتی به نیازمندان/ استقبال مردمی از ویژه برنامه های فرهنگی مذهبی در بوستان جنب مسجد

حجت الاسلام خان بيکي از آماده سازي 2000 بسته معيشتي براي خانواده هاي نيازمند خبر داد و گفت: اين بسته ها شامل برنج، روغن، گوشت، رب، تخم مرغ و... در دو مرحله ميان خانواده‌هاي نيازمند شناسايي شده، توزيع شده است.
شناسه خبر : 11275 تاریخ انتشار : ۸ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار :

حجت الاسلام «محمد خان بیکی» مسئول کانون شهید علم الهدی مسجد حضرت زینب سلام الله علیها در مصاحبه با خبرنگار ستاد ارتباطات رسانه ای فهما استان قم، با اشاره به اینکه شیوع ويروس کرونا در کشور ما امتحاني بزرگ الهی براي مومنین می باشد، گفت: آنگونه که در مدت چهل سال انقلاب اسلامي در مقابل تمامي تهديدات مقاومت کرديم اکنون نيز مردان و زنان بي ادعاي اين سرمين از هر تلاشي براي مقابله با اين ويروس منحوس فروگذار نمي کنند.

وی ادامه داد: مسجد حضرت زينب سلام الله عليها نيز وظيفه خود دانسته تا دراين امتحان الهي به کمک هموطنان بشتابد و از اين رو کانون شهيد علم الهدي با همکاری امام جماعت، هيئت امناء، مرکز نيکوکاري، و اهالي خير مسجد دست به دست هم دادند تا در این آزمون الهی سربلند برون آيند.

مسئول کانون شهید علم الهدی با اشاره به فعالیت های این کانون در راستای مبارزه با ویروس کرونا، گفت:  به همت طلاب جهادی و اعضا کانون در طول روزها و ماه های گذشته به ضدعفونی معابر و اماکن عمومی اقدام شده است بطوری که هر شب یک محله ضدعفونی و گندزدایی شد.

حجت الاسلام و المسلمین خان بیکی از آماده سازی بالغ بر 2000 بسته معیشتی برای خانواده های نیازمند خبر داد و عنوان کرد: این بسته ها شامل برنج، روغن، گوشت، رب، تخم مرغ و... هر کدام به ارزش 5500000 ريال بسته بندی و بین نیازمندان توزیع گردید.

وی با اشاره به توزیع 75000 پرس غذای گرم بین نیازمندان در ماه مبارک رمضان در مناطق مختلف شهر قم بیان کرد: از دیگر اقدامات مسجد حضرت زینب(س) پخت تعداد1500 پرس زرشک پلو با مرغ در روز جهت افطاري روزه داران نيازمند بود که همراه با بسته افطاری سرد شامل نان، خرما و پنیر در مناطق مختلف شهر مقدس قم توزیع گردید. همچنین توزیع روزانه 450 پرس غذای گرم برای وعده سحر نیز از دیگر اقدامات کانون شهید علم الهدی در ماه مبارک رمضان بود.

مسؤول فرهنگی مسجد حضرت زینب (س) با بیان اینکه بخشی از کانون شهید علم الهدی برای مبارزه با کرونا تبدیل به کارگاه دوخت لباس برای کادر درمانی و سایر مدافعان سلامت شده است، اظهار داشت: تا کنون بالغ بر 60000 عدد ماسک و 20000 عدد لباس بیمارستانی بوسیله چرخ خیاطی هایی که نمازگزاران به مسجد آورده اند یا توسط ایشان در منازل، دوخته و تحویل کادردرمانی شده است.

مسئول کانون شهید علم الهدی با اشاره به استقبال مردم از ویژه برنامه های فرهنگی مذهبی در بوستان جنب مسجد، ابراز کرد: با توجه به ضرورت عدم تجمع با شیوع ویروس کرونا، ويژه برنامه هاي ماه مبارک رمضان همراه با بخش ويژه کودکان و نوجوانان، در شب های ماه مبارک رمضان در پارک انقلاب اسلامي با رعايت طرح فاصله گذاري اجتماعي و اصول بهداشتي، برگزار گرديد. همچنین مراسم ويژه جشن ولادت امام حسن مجتبی (ع) همراه با مديحه سرايي، نور افشاني، برگزاري مسابقه و اهداي جوايز، پذيرايي بستني و ... از برنامه های به یاد ماندنی کانون در این بوستان بود که با استقبال عالی اهالی محل همراه بود.

حجت الاسلام خان بیکی با اشاره به قرباني کردن 45 راس گوسفند به همت خيرين و اهالي مسجد افزود: یکی دیگر از برنامه های مسجد حضرت زینب(س) پردیسان ذبح قربانی، به نیت سلامتی امام زمان و رهبر انقلاب و دفع بلایا بوده است که گوشت آن، در میان نیازمندان شهر مقدس قم توزیع شده است.