توانمندی‌های کانون فرهنگی هنری حضرت ابوالفضل(ع) با چاشنی ایثار و اخلاص/از نخپه پروری تا کارآفرینی برای 450 نفر
توانمندي‌هاي کانون فرهنگي هنري حضرت ابوالفضل(ع) با چاشني ايثار و اخلاص/از نخپه پروري تا کارآفريني براي 450 نفر

توانمندی‌های کانون فرهنگی هنری حضرت ابوالفضل(ع) با چاشنی ایثار و اخلاص/از نخپه پروری تا کارآفرینی برای 450 نفر

حجت الاسلام پورموسوي با اشاره به تاسيس کارگاه خياطي و راه اندازي مشاغل خانگي (مانند چرم دوزي)، عنوان کرد: تعداد 450 نفر در مجموعه مشغول به کار شدند که در مشاغل خانگي و کارگاه هاي توليدي اکثرا از زنان سرپرست خانواده و اولياء اعضاي محروم کانون فرهنگي هنري حضرت ابوالفضل(ع) مي باشند.
شناسه خبر : 11347 تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۵۸

حجت الاسلام و المسلمین «سید محمدحسن پورموسوی» با اشاره به فعالیت های عام المنفعه و مختلف کانون و موسسه خیریه حضرت ابوالفضل (ع) از سال ها قبل، بیان کرد: کانون فرهنگی هنری مسجد منشا اثر و برکات بسیاری می باشد و به منظور بهره مندی از ظرفیت خوب کانون جهت ایجاد تمرکز در خدمات برای نوجوانان و جوانان در اردیبهشت سال 1396 کانون فرهنگی هنری حضرت ابوالفضل العباس(ع) تاسیس گردید.


مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت ابوالفضل العباس(ع) با اشاره به رونق گرفتن حضور نوجوانان و جوانان در مسجد بعد از تشکیل کانون، افزود: رویکرد کانون و موسسه خیریه حضرت ابوالفضل (ع) خدمت به مردم است و برنامه های تدارک دیده شده با این محور می باشد.


وی ادامه داد: در این راستا با اقدام به تاسیس کارگاه خیاطی و راه اندازی مشاغل خانگی (مانند چرم دوزی و خیاطی در منزل) و همچنین دیگر بخش های مجموعه تعداد 450 نفر مشغول به کار شدند که در مشاغل خانگی و گارگاه های تولیدی اکثرا از زنان سرپرست خانواده و  اولیاء اعضای محروم کانون فرهنگی هنری حضرت ابوالفضل(ع) می باشند.


حجت الاسلام پورموسوی همچنین با اشاره به ضرورت توجه به رشد اخلاقی و تربیت دینی دانش آموزان مستعد منطقه در کنار مباحث علمی و آموزشی، عنوان کرد: کانون در بحث نخپه پروری در طول سال تعدادی از دانش آموزان مستعد منطقه که شرایط مالی مناسبی ندارند، را شناسایی کرده و  با ارائه برنامه و امکانات مناسب در بازه زمانی مشخصی، ایشان را برای کنکور آماده می نماید و تا کنون چندین رتبه برتر در کنکور سراسری، حاصل تلاش این مجموعه بوده است.


وی افزود: مجهز کردن کتابخانه مسجد به بروزترین کتب کمک آموزشی و فعال کردن آن از ساعت 7 الی 24 ویژه این افراد در این منطقه محروم از اقدامات این کانون جهت شکوفایی استعدادهای این عزیزان می باشد.


مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت ابوالفضل العباس(ع) با بیان اقدامات این کانون در ارتباط با مسئله شیوع ویروس کرونا، افزود: کانون و موسسه خیریه حضرت ابوالفضل (ع) با دوخت روزانه 16000 ماسک و 200 لباس بیمارستانی در مجموع تاکنون بالغ بر 500.000 ماسک و 6.000 لباس بیمارستانی دوخته و تحویل کادردرمانی و گروه های جهادی شده است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین تا کنون بالغ بر 5500 بسته معیشتی و 20000 پرس غذای گرم آماده و  بین خانواده های نیازمند و مساجد مناطق محروم (جهت توزیع بین نیازمندان آن مناطق) توزیع شده است. در امر پخت و همچنین توزیع این بسته های معیشتی جوانان و نوجوانان عضو کانون، حضور بسیار فعال و پررنگی دارند.