رزمایش مواسات و همدلی از دریچه فعالیت‌های کانون فخرالائمه/از تسویه حساب دفتری نیازمندان نزد کسبه تا امام جماعتی که معابر شهر را ضدعفونی می‌کند
رزمايش مواسات و همدلي از دريچه فعاليت‌هاي کانون فخرالائمه/از تسويه حساب دفتري نيازمندان نزد کسبه تا امام جماعتي که معابر شهر را ضدعفوني مي‌کند

رزمایش مواسات و همدلی از دریچه فعالیت‌های کانون فخرالائمه/از تسویه حساب دفتری نیازمندان نزد کسبه تا امام جماعتی که معابر شهر را ضدعفونی می‌کند

کانون فرهنگي هنري فخرالائمه، که به مديريت حجت‌الاسلام «فاطمي‌نيا» فعاليت‌هاي متعددي را در کارنامه خود به ثبت رسانده است، در عرصه رزمايش مواسات و همدلي، از گذرگاه دستگيري از مردم نيازمند و تسويه حساب دفتري آنان با کسبه وارد ميدان شده است؛ از سوي ديگر علاوه بر اعضا حتي مسئول کانون که در کسوت امام جماعت و مدرس حوزه علميه قم نيز فعاليت دارد، اقدام به ضدعفوني معابر مي‌کنند.
شناسه خبر : 11640 تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۵:۰۰

حجت الاسلام والمسلمین «سیدرضا فاطمی نیا» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما) از استان قم، درباره اقدامات کانون فرهنگی هنری فخرالائمه پردیسان راستای رزمایش مواسات و همدلی گفت: این کانون با شناسایی نیازمندان و تهیه و توزیع بسته‌های ارزاق در بین نیازمندان و ایتام در پردیسان، تاکنون بالغ بر 600 بسته مواد غذایی در بین آنها توزیع نموده است که هر بسته 300 هزارتومان ارزش مادی دارد.

 

وی با اشاره به چهارمین مرحله توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان به مناسب سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: این بسته‌های معیشتی توسط بچه های کانون فرهنگی هنری فخرالائمه به مناسب سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) تدارک دیده شد و در این مرحله تعداد 110 بسته معیشتی بین نیازمندان شهر مقدس قم توزیع شد.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری فخرالائمه در ادامه تشریح فعالیت های این کانون در راستای رزمایش مواسات و همدلی با شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: تسویه حساب دفتری مردم نیازمند و آبرومند در مغازه‌های محل یکی از کارهای دیگر کانون فرهنگی هنری فخرالائمه می باشد است که در این عرصه به همت اعضای کانون فرهنگی هنری فخرالائمه(ع) مبلغ ده میلیون تومان پول جمع‌آوری شد و در منطقه پردیسان قم کسبه ای که مورد اعتماد مردم بودند و حساب دفتری داشتند شناسایی و مبالغ بدهکاری افراد بی‌بضاعتی که در ایام کرونا به علت رکود بازار کسب و کار، دچار مشکلات مالی شدند تسویه شد.

 

وی ادامه داد: برنامه دیگر کانون سرکشی از خانواده‌هایی است که به این بیماری دچار شدند که در جهت رفع نیازها و خرید اقلام مورد نیازشان اقدام می شود. همچنین تا کنون ده راس گوسفند قربانی با نیت نذر سلامتی حضرت صاحب الزمان(عج) و دفع بیماری، ذبح و در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا با اشاره به ضدعفونی روزانه مسجد و همچنین رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی جهت اقامه نماز جماعت، افزود: با همکاری اعضای کانون فرهنگی هنری فخرالائمه(ع) و طلاب مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) از اولین روزهای شیوع ویروس کرونا ضدعفونی معابر در شهرک پردیسان قم آغاز شده است. این افراد هرشب معابر، خیابان ها، سطل های زباله، ایستگاه های اتوبوس، عابربانک ها، وسایل نقلیه پارک شده را ضدعفونی می کنند.

 

امام جماعت مسجد امام موسی کاظم (علیه السلام) در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به تداوم فعالیت های فرهنگی و تربیتی کانون در ایام شیوع کرونا از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، افزود: اگرچه برنامه های حضوری به دلیل پیشگیری از کرونا و عمل به توصیه های بهداشتی وزارت بهداشت بسیار محدود شده است اما اما این تعطیلی مانع اجرای مراسمات و ادامه فعالیت های مذهبی مسجد و برنامه های فرهنگی تربیتی کانون نشده است. قرائت ادعیه در ایام هفته و همچنین مراسم عزاداری و یا مولودی، سخنرانی مذهبی و مدیحه سرایی و... در مناسبت ها بصورت پخش زنده در شبکه های اجتماعی (آپارات و اینستاگرام) انجام می شود. همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی از طریق پیام رسان ها از دیگر اقدامات کانون فخر الائمه می باشد.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری فخرالائمه در خاتمه با اشاره به تولید روزانه 1200 ماسک در کانون، کفت: با همکاری بسیج دانشجویی و فراهم کردن 20 دستگاه چرخ خیاطی تا کنون بالغ بر 55000 ماسک در این کانون تهیه شده و در اختیار کادر درمانی و مراکز ذی صلاح قرار گرفته است.