اجرای طرح نذر کتاب تا دوخت ماسک و گان در مسجد به همت اعضای کانون شهید حاج قاسم سلیمانی
اجراي طرح نذر کتاب تا دوخت ماسک و گان در مسجد به همت اعضاي کانون شهيد حاج قاسم سليماني

اجرای طرح نذر کتاب تا دوخت ماسک و گان در مسجد به همت اعضای کانون شهید حاج قاسم سلیمانی

مظاهري با اشاره به لبيک کانون شهيد حاج قاسم سليماني به رزمايش همدلي رهبر انقلاب، گفت: کانون فرهنگي هنري شهيد حاج قاسم سليماني پيرو فرمايش مقام معظم رهبري ( مدظله العالي ) مبني بر ايجاد يک رزمايش گسترده‌ در کشور براي مواسات و همدلي و کمک مؤمنانه به نيازمندان و فقرا، به صورت خودجوش شروع به جمع آوري کمک هاي مردمي کرد و در قالب بسته هاي معيشتي بين نيازمندان تقسيم نمود.
شناسه خبر : 11731 تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۲۰

فاطمه مظاهری در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما) از استان قم، در تشریح فعالیت های کانون فرهنگی هنری شهید حاج قاسم سلیمانی، با بیان اینکه طرح نذر کتاب در این کانون توسط چندی از خانواده شهدا کلید خورد، بیان کرد: مردم در این طرح کتابی را که می‌خوانند  بجای اینکه در قفسه کتابخانه‌های منازل خود نگه دارند، آن‌را به کتابخانه مسجد اهدا کرده و از این طریق با دیگران به اشتراک می گذارند.

 

وی در ادامه اضافه کرد: طرح فراخوان جمع آوری کتاب های فرسوده در مسجد و تبدیل کردن آن به کتاب های نو با همکاری دو ناشر جهت ایجاد کتابخانه در مسجد در حال انجام است. لازم به ذکر است کتابخانه در فضای کوچکی در شبستان مسجد ایجاد شده و با استقبال عمومم روبرو شد و هم اکنون دارای عناوین علمی/ ادبی/ مذهبی / داستان و رمان و... می‌باشد. تا کنون کتاب های زیادی در سه رده سنی کودک / نوجوان و بزرگسال از این طریق به کتابخانه مسجد اضافه شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به برنامه های تشویقی برای حضور کودکان و نوجوانان محل در نماز جماعت گفت: جذب کودکان و نوجوانان به مسجد با تجهیز کردن کمد جایزه در مسجد و ارایه جوایز با امتیازی که آن ها با شرکت در نماز جماعت در طرح نماز یاوران بدست می آورند، انجام می گیرد.

 

مظاهری درباره اقدامات انجام‌شده این کانون فرهنگی هنری در ایام شیوع کرونا، گفت: به همت اعضاء، فعالان و خیران این کانون فرهنگی هنری در ایام مقابله با کرونا و برای حمایت از بیماران کرونایی اقدامات فراوانی انجام شده است.

 

وی در ادامه گفت: دوخت لباس بیمارستان( گان) و ماسک با در اختیار گرفتن چرخ امانی از خیرین محل و با حضور جهادی اعضای کانون، مشارکت در طرح آمار گیری خانوارهای محله با توزیع فرم آمار خانوار برای شناسایی نیازمندها و افراد آسیب پذیراز بیمار کرونا و اولویت بندی افراد از طریق معتمدین محله و بسته بندی مواد غذایی با کمک خیرین و اهالی محل در ایام کرونا و ماه مبارک رمضان و توزیع بین نیازمندان در راستای رزمایش هم دلی از برنامه های جهادی از اقدامات و فعالیت های کانون شهید حاج قاسم سلیمانی در ایام شیوع بیماری کرونا می باشد.

 

مظاهری در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به تداوم فعالیت های فرهنگی و تربیتی کانون در ایام شیوع کرونا، افزود: همچنین برگزاری مسابقه کتابخوانی «مهندسی جوانی»، شرح خطبه نهج البلاغه بین دختران و پسران و بانوان قرآنی مسجد در ماه مبارک و قرعه کشی و اهدا جایزه به شرکت کنندگان در این مسابقات از دیگر برنامه های فرهنگی کانون شهید حاج قاسم سلیمانی می باشد.

 

وی افزود: توزیع پک شادی کودکانه شامل کتاب داستان مرد شجاع، کتاب داستان دستهای نیرومند، دعای هفت صحیفه سجادیه، اقلام خوراکی و اسباب بازی برای کودکان نیازمند در کنار بسته‌ های معیشتی یکی از اقدامات فرهنگی این کانون در این ایام بود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید حاج قاسم سلیمانی در خاتمه با اشاره به نزديك شدن به ايام تابستان و ضرورت غني‌سازي اوقات فراغت دانش‌آموزان افزود: به یاری خدا و نگاه خاص صاحب اسم این کانون، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، در حال آماده سازی و برنامه ریزی برای ایام تابستان هستیم.