( فهما) یک شاخص در کارهای فرهنگی هنری با رویکرد مسجد محوری است
( فهما) يک شاخص در کارهاي فرهنگي هنري با رويکرد مسجد محوري است

( فهما) یک شاخص در کارهای فرهنگی هنری با رویکرد مسجد محوری است

مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم، در آيين رونمايي از صفحه اين استان در پايگاه اطلاع‌رساني (فهما)، گفت: در سطح کارهاي فرهنگي هنري با محوريت مسجد، فهما يک شاخص است.
شناسه خبر : 11765 تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۵۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان قم، «سید موسی حسینی کاشانی» پیش از ظهر امروز (پنجشنبه ۲۲ خرداد) در آیین رونمایی از صفحه استان قم در پایگاه اطلاع رسانی «فهما» که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، ضمن تقدیر از فعالیت های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قم اظهار داشت: زحمت اصلی بر دوش شما است که سیاست گذاری و برنامه ریزی های کار را انجام می‌ دهید.

وی در ادامه عنوان کرد: یکی از مشکلات عدیده ای که برای کانون های مساجد وجود داشت، عدم تصویب اساسنامه بود که مشکلات زیادی را برای کانون ها به دنبال داشت که با زحمات دوستان قبل و تلاش های اخیر دکتر ارزانی این اساسنامه تصویب شد و وضعیت کانون ها ساماندهی خوبی پیدا کرد.

حسینی کاشانی با اشاره به این که طرح هایی نیز با همفکری استان ها و خرد جمعی در حال انجام شدن است، گفت: قم از استان هایی است که کمک ویژه ای به مجموعه کانون های فرهنگی هنری مساجد داشت و فهما نیز برند سازی در کارهای فرهنگی هنری با رویکرد مسجد محوری خواهد بود.

وی بیان داشت: به طور کلی ما در برند سازی ضعیف هستیم درحالی که یکی از مواردی که در مسائل فرهنگی و هنری می‌ تواند کمک شایانی بکند، همین مسأله است؛ اساسا خود نام مساجد یک برند ویژه برای مسلمانان است و لازم نیست در مورد آن صحبت زیادی بگوییم چراکه در همین یک کلمه مفاهیم بلندی نهفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در برنامه ریزی های جدید حرکت به این سمت و سو است و در ارتباط با فهما نیز قرار است که پایتخت فرهنگی هنری مساجد کشور مشخص شود تا در هجوم اخبار متعدد فضای مجازی به مساجد هم بپردازیم.

حسینی کاشانی ابراز داشت: آن قدر باید کلمه فهما به عنوان «فرهنگی هنری مساجد ایران» به عنوان واژه ای که می‌ تواند آن پیام ها را به صورت خلاصه شده ارائه بدهد، گفته شود تا مساجد جایگاه اصلی خود را پیدا کند و فهما که به عنوان یک برند انتخاب شده بتواند پیرامون آن فعالیت های متعددی دنبال شود.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر افزایش فعالیت های صفحه استان قم در پایگاه اطلاع رسانی فهما، خاطرنشان ساخت: باید کار این پایگاه اطلاع رسانی به گونه ای شود تا آن دسته از مخاطبینی که فعالیت مساجد را دنبال می‌ کنند از این طریق به اطلاعات بهتری دست پیدا کنند، البته نیاز مخاطب خیلی مهم است و بعد ما بتوانیم اطلاعات را در اختیار آنها قرار بدهیم. بنابراین درجه اول، ایجاد احساس نیاز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم یادآور شد: پایگاه اطلاع رسانی فهما باید به جایگاهی برسد که برای مخاطب این احساس نیاز را ایجاد کند و سایتی ویژه یک شخص و یک گروه نباشد؛ بنابراین باید همه نیازمندی های وی را پاسخ داده و در عین حال سایت اطلاع رسانی هم باشد و به گونه ای باشد که فرد به این نتیجه برسد که اگر یک هفته مراجعه نکند، مطلبی را از دست داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در پایان با تأکید بر لزوم تبلیغ و اطلاع رسانی، بیان داشت: باید نسل جدید و نسل جوان را با مساجد آشتی بدهیم و این را به عنوان هدف اصلی بدانیم چون هرچه قشر جوان از مساجد بیشتر فاصله بگیرند دچار آسیب های اجتماعی بیشتری می‌ شوند، رهبر معظم انقلاب نیز بر همین مسأله تأکید دارند.