سفارش کشورهای اروپایی به کارگاه جهادی تولید ماسک کانون فرهنگی هنری تبیان قم / تولید روزانه سه هزار عدد ماسک N95 با بالاترین استاندارهای روز دنیا
سفارش کشورهاي اروپايي به کارگاه جهادي توليد ماسک کانون فرهنگي هنري تبيان قم / توليد روزانه سه هزار عدد ماسک N95 با بالاترين استاندارهاي روز دنيا

سفارش کشورهای اروپایی به کارگاه جهادی تولید ماسک کانون فرهنگی هنری تبیان قم / تولید روزانه سه هزار عدد ماسک N95 با بالاترین استاندارهای روز دنیا

بهشتي با اشاره به فعاليت کارگاه توليد ماسک N95 به همت جمعي از جوانان و نوجوانان کانون تبيان قم، اظهار داشت: به دليل کيفيت بالاي توليدات اين کارگاه، از کشورهاي اروپايي همچون فرانسه سفارش داريم.
شناسه خبر : 12832 تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۲۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان قم، احمد بهشتی مدیر روابط عمومی کانون فرهنگی هنری تبیان قم با اشاره فعالیت کارگاه تولید ماسک N95 شش لایه سوپاپ دار استاندارد به همت جمعی از نوجوانان و جوانان کانون تبیان قم، گفت: این کارگاه با مجوز رسمی از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قم در طبقه فوقانی مسجد محمودیه دایر شده است.

وی ادامه داد: این کارگاه که با رعایت تمامی اصول بهداشتی فعالیت خود را دنبال می‌کند، توانایی و ظرفیت تولید روزانه ۳ هزار ماسک N95 را دارد که کیفیت این ماسک با استانداردهای روز دنیا مطابقت دارد.

بهشتی با اشاره به اینکه راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک N95 در مسجد محمودیه قم سبب اشتغال حدود ۱۰ نفر از جوانان مسجدی در این مجموعه شده است، اظهار داشت: عوائد حاصل از فروش این نوع ماسک در برنامه‌های فرهنگی و قرآنی مسجد و کانون فرهنگی هنری تبیان قم هزینه می‌شود.

مدیر روابط عمومی کانون فرهنگی هنری تبیان با بیان اینکه قسمتی از درآمدهای این فعالیت هم در راستای محرومیت زدایی و رزمایش همدلی که مقام معظم رهبری در راستای دستگیری از نیازمندان اعلام فرمودند مصرف خواهد شد، افزود: در حال حاضر ظرفیت تولید روزانه سه هزار عدد ماسک N95 با بالاترین استاندارهای روز دنیا در این کارگاه وجود دارد.

وی بیان داشت: فروش ماسک‌های تولیدی این مجموعه نیز عمدتاً به دانشگاه علوم پزشکی قم جهت استفاده در بیمارستان‌ها و کادر درمانی استان اختصاص می‌یابد و مازاد آن نیز به مراکز درمانی دیگر استان‌ها ارائه خواهد شد.

بهشتی با بیان اینکه هدف ما صادرات این محصول نیز می‌باشد، ادامه داد: در صورت تأمین مواد اولیه و افزایش تولید، هدف‌گذاری صادرات این محصول نیز محقق خواهد شد و ما این آمادگی را داریم که از کمک‌های مردمی نیز در جهت این امر خیر استفاده کنیم.

وی در خاتمه اظهار داشت: تولید ماسک N95 با کیفیت بالا در این مجموعه که تحت نظارت کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی قم فعالیت دارند به گونه‌ای است که هم اکنون سفارش‌هایی برای خرید از کشورهای فرانسه، عراق، لبنان و افغانستان واصل شده که اولویت اول ما تأمین نیازهای استان و در گام بعدی نیازهای مراکز درمانی استان‌های دیگر و همچنین صادرات است.