تبدیل فرصت ها به تهدید در صورت غفلت از غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان
تبديل فرصت ها به تهديد در صورت غفلت از غني‌سازي اوقات فراغت نوجوانان و جوانان

تبدیل فرصت ها به تهدید در صورت غفلت از غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان

حجت الاسلام روحاني با اشاره به لزوم توجه به اوقات فراغت نوجوانان و جوانان به منظور شناخت نيازها و رفع آنها، اظهار کرد: در شرايط کنوني و با توجه به شيوع ويروس کرونا اگر براي غني سازي اوقات فراغت اين قشر برنامه ريزي‌ صحيح و هدفمندي انجام نشود اين فرصت خلاقيت و نوآوري در ايشان، تبديل به تهديدي از جنس ناهنجاري هاي فردي و اجتماعي خواهد شد.
شناسه خبر : 12966 تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۰۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان قم، حجت الاسلام و المسلمین «سعید روحانی» با اشاره به راه اندازی پایگاه اوقات فراغت در کانون های فرهنگی هنری مسجد استان قم، اظهار کرد: در آستانه فصل تابستان و ایام اوقات فراغت ستاد غنی سازی اوقات فراغت کانون های مساجد استان قم راه اندازی شد.

وی با اشاره به لزوم تولید محتوای مناسب جهت برنامه های اوقات فراغت، افزود: امسال با توجه به شیوع کرونا، امکان برگزاری دوره های آموزشی و برنامه های حضوری تنها در صورت اخذ تائیدیه های لازم برای برگزاری انواع مراسم، کلاس های آموزشی، اردویی و... از ستاد ملی مبارزه با کرونای استان قم و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در خصوص بیماری کرونا ممکن خواهد بود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم ادامه داد: بنابراین تا زمان اخذ مجوز ضروری است کانون ها فعالیت های خود را در بستر فضای مجازی انجام دهند همچنان که از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیشتر فعالیت های کانون های مساجد استان قم از این طریق انجام می شود.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در خصوص اعزام روحانیون مبلغ به کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در تابستان، عنوان کرد: در این طرح روحانیون متخصص در حوزه کودک و نوجوان به مساجد اعزام شده و با برگزاری دوره های آموزش مجازی در موضوعات مختلف از جمله قرآن کریم، تفسیر، نهج البلاغه و... و همچنین آموزش های حضوری در صورت اخذ مجوز و رعایت پروتکل های بهداشتی، اقدامات موثری به منظور غنی سازی اوقات فراغت این قشر حساس و مهم برداشته خواهد شد.

وی در خاتمه، یادآور شد: کانون های مساجد استان قم به منظور کسب امتیاز و ارزیابی، باید اطلاعات، گزارش ها و آثار تولید شده خود را در سامانه بچه های مسجد بخش "تابستانه فهما" بارگزاری کنند.