ابتکار کانون «شهدا» قم در ترویج حجاب میان دختران خردسال/آموزش مجازی دوخت مقنعه برای عروسک‌ها
ابتکار کانون «شهدا» قم در ترويج حجاب ميان دختران خردسال/آموزش مجازي دوخت مقنعه براي عروسک‌ها

ابتکار کانون «شهدا» قم در ترویج حجاب میان دختران خردسال/آموزش مجازی دوخت مقنعه برای عروسک‌ها

کانون فرهنگي هنري شهداء قم به مناسبت هفته عفاف و حجاب در اقدامي ابتکاري از طريق فضاي مجازي با برپايي کلاس‌هاي آموزشي دوخت مقنعه براي عروسک، دختران خردسال را با مفاهيم حجاب و عفاف اسلامي آشنا مي‌کند.
شناسه خبر : 13224 تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۲۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان قم، سکینه مجتبی زاده در خصوص هفته عفاف و حجاب، اظهار داشت: عفاف و حجاب زن موضوعی است که دشمنان اسلام با تبلیغات کاذب فراوان در رسانه‌ها و فضای مجازی، مصونیت زن را با محدودیت او اشتباه گرفته‌اند.

 

وی ادامه داد: کانون فرهنگی هنری شهداء با هدف کاهش بدحجابی و آسیب‌های حاصل از آن در سطح جامعه و در راستای نهادینه کردن پوشش مناسب برای زنان در نظر دارد در هفته عفاف و حجاب برنامه‌هایی را برگزار کند.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری شهداء قم با تشریح برنامه های کانون به مناسبت هفته عفاف و حجاب، ابراز کرد: برگزاری حلقه های معرفتی برای نوجوانان و جوانان با موضوع عفاف و حجاب بصورت مجازی،اجرای کارگاه "پوشش من به خودم مربوطه" در فضای مجازی، برگزاری مناظره با موضوع عفاف و حجاب بصورت مجازی و زنده، تمرین و اجرای سرود مدافعین حریم زینب(س) توسط گروه هم خوانی کانون، آموزش کاردستی با موضوع عفاف و حجاب برای کودکان و آموزش خیاطی مقنعه و مانتو جلو بسته برای نوجوانان در شبکه های اجتماعی از برنامه‌های این هفته است.

 

مجتبی زاده با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین راه‌های آموزش دین به کودکان آموزش غیرمستقیم است، بیان کرد: مربیان کانون فرهنگی هنری شهداء با تدوین چندین طرح درس با هدف ترویج عفاف و حجاب به کودکان و نوجوانان به صورت غیر مستقیم و از طریق بازی، سعی می کنند در الگودهی عفاف و حجاب به دختران عضو کانون نقش موثری داشته باشند. همچنین این طرح درس ها در اختیار سایر مربیان و مبلغین مساجد دیگر نیز قرار می گیرد.

 

وی ادامه داد: در این برنامه آموزشی، به وسیله فیلم های ضبط شده و ارتباط تصویری زنده، دختران 10 تا 17 ساله آموزش می بینند که برای عروسک‌های خود روسری، چادر و مقنعه بدوزند. همچنین دختران 14 تا 18 سال نیز آموزش دوخت مانتو جلوبسته بوسیله چرخ خیاطی را دریافت می کنند. این برش و دوختن ها در منزل و با نظارت والدین انجام می شود. سپس تصاویر و فیلم های کارهای انجام شده برای مربیان در کانون ارسال می گردد و مربیان پس از بررسی به آن ها امتیاز می دهند.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری شهداء با اشاره به اینکه کودکان در قالب این آموزش ها به صورت غیرمستقیم با آداب پوشش اسلامی آشنا شده و متوجه تفاوت حجاب و بی‌حجابی می‌شوند، اظهار کرد: همچنین خانواده‌ها و مادران با دوخت لباس اسلامی برای عروسک متوجه می‌شوند که باید آداب حجاب اسلامی را از همان دوران کودکی به فرزندان خود آموزش داده و درمی‌یابند که حجاب و پوشش اسباب‌بازی و عروسک چه اهمیتی در تربیت دینی کودکان دارد.