اجرای دوره های آموزش همگانی کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم
اجراي دوره هاي آموزش همگاني کمک هاي اوليه و آمادگي در برابر مخاطرات در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم

اجرای دوره های آموزش همگانی کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم

حجت الاسلام «سعيد روحاني» از برگزاري طرح آموزش همگاني کمک هاي اوليه و آمادگي در برابر مخاطرات در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم با همکاري جمعيت هلال احمر استان خبر داد.
شناسه خبر : 13700 تاریخ انتشار : ۲ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۰۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان قم، حجت الاسلام «سعید روحاني» با اشاره به برگزاری طرح آموزش همگانی کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم، اظهار کرد: این طرح که با همکاری جمعیت هلال احمر استان قم برگزار می شود، اقدامی اولیه برای توانمندسازی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در خصوص واکنش به موقع در برابر آسیب های محیطی و حوادث و سوانح به منظور جلوگیری از تلفات جانی و خسارت های مالی گسترده است به طوریکه افراد آموزش دیده بتوانند تا زمان رسیدن نیروهای امدادی به خود، سایر اعضای خانواده، دوستان و همسایگان کمک برسانند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی وهنری مساجد استان قم با بیان اینکه این دوره با حداقلی ترین و ضروری ترین سرفصل های آموزشی کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات برنامه ریزی شده است، افزود: در این طرح گروه های مختلف بر اساس رده سنی و نیازشان، در زمینه کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات، در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم آموزش می بینند.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به اینکه این دوره آموزشی برای رده های سنی کودکان «8 تا 12 سال»، نوجوانان «13 تا 18 سال»، جوانان «19 تا 35 سال» و بزرگسالان «36 سال به بالا» برنامه ریزی شده است، ابراز کرد: مبنای آموزشی در این دوره استفاده از روش های آموزشی متنوع بر اساس رده سنی مخاطبان است تا آمادگی لازم در جهت رویارویی با حوادث در مخاطبین مختلف صورت گیرد.

وی ادامه داد: به منظور تفکیک جنسیت فراگیران در سطح جوانان یک دوره در مرداد ماه به خواهران و دوره شهریور ماه به برادران اختصاص می یابد. تفکیک جنسیت در سطح بزرگساالن هم دو دوره خواهران و برادران به صورت جداکانه صورت می گیرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی وهنری مساجد استان قم با تاکید بر این نکته که رعایت دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا، همچنین رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ضروری است و باید در دستور کار تمامی کانون ها باشد، افزود: با توجه به اپیدمی بیماری کرونا، برای برگزاری دوره ها رعایت دستورالعمل ها و فاصله گذاری الزامی است و این کلاس ها با حداکثر 10 شرکت کننده و در فضای باز برگزار می شود.

حجت الاسلام روحانی در خاتمه با بیان اینکه طول برگزاری این دوره در دو روز کاری و در قالب 6 تا 8 جلسه است، ابراز کرد: در پایان هر دوره ارزشیابی از فراگیران صورت می گیرد و در صورت موفقیت گواهی رسمی دریافت می کنند.