برگزاری جلسات آموزشی ترویجی «ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه» در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم
برگزاري جلسات آموزشي ترويجي «ترجمه و مفاهيم نهج البلاغه» در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم

برگزاری جلسات آموزشی ترویجی «ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه» در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم

حجت الاسلام و المسلمين روحاني از برگزاري جلسات آموزشي ترويجي «ترجمه و مفاهيم نهج البلاغه» با محوريت کتاب درسنامه نهج البلاغه سطح متوسطه (حکمت ها) بصورت حضوري و مجازي در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم خبر داد.
شناسه خبر : 14049 تاریخ انتشار : ۹ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۵۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان قم، حجت الاسلام و المسلمین «سعید روحاني» با بیان اینکه نهج‌البلاغه یک کتابی است که طی هزار سال گذشته مورد قبول واقع شده است، ابراز کرد: کتاب شریفه نهج‌البلاغه که گزیده‌ای از فرمایشات گهربار امیرالمومنین علی(ع) است، یکی از منابع دست اول و دارای معارف شیعی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی وهنری مساجد استان قم با بیان اینکه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم به منظور آشنایی بیشتر مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان با این کتاب ارزشمند، اقدام به برگزاری جلسات آموزشی ترویجی «ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه» کرده است، اظهار کرد: در این طرح که با همکاری نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی برگزار می شود، دوره 2 جلدی درسنامه نهج البلاغه سطح متوسطه (حکمت ها) به عنوان منبع آموزشی استفاده می شود.

وی با بیان اینکه فایل های آموزشی درسنامه بصورت مجازی در اختیار مخاطبین قرار می گیرد، ادامه داد: در این طرح، آموزش غیرحضوری از طریق بارگزاری فایل های آموزشی ضبط شده با حضور استاتید خبره، در کانال ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در پیام رسان ایتا با شناسه @FahmaQom انجام می شود. همچنین هر هفته حداکثر یک جلسه آموزشی در کانون بصورت حضوری برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی با اشاره به توزیع رایگان 200 دوره از این کتاب بین کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم، ابراز کرد: این دوره دو جلدی که شامل 32 درس در موضوع حکمت های نهج البلاغه می باشد در سطح متوسطه برای دانش آموزان متوسطه دوم و دانشجویان تدوین شده است.