برگزاری مسابقه مجازی «با مصطفی بیاموز» با محور تبیین معارف عاشورایی در کانون‌های فهما استان قم
برگزاري مسابقه مجازي «با مصطفي بياموز» با محور تبيين معارف عاشورايي در کانون‌هاي فهما استان قم

برگزاری مسابقه مجازی «با مصطفی بیاموز» با محور تبیین معارف عاشورایی در کانون‌های فهما استان قم

حجت الاسلام و المسلمين روحاني با اشاره به برنامه‌هاي ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم در ايام عزاداري سيد و سالار شهيدان گفت: برگزاري مسابقه با مصطفي بياموز از جمله برنامه‌هايي است که در اين ايام در بستر فضاي مجازي برگزار مي شود.
شناسه خبر : 15165 تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۱۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان قم، حجت الاسلام و المسلمین «سعید روحانی» با اشاره به فرصت ویژه ماه محرم برای تبیین معارف اسلام و اهل بیت (علیهم‌السلام)، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در شرایط حساس کنونی، با تمام ظرفیت و توان خود در عرصه‌های اخلاق و معنویت جامعه، معیشت اقشار آسیب‌ پذیر، بهداشت و سلامت عمومی، خدمات اجتماعی و بصیرت ‌افزایی سیاسی به میدان آمدند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با تاکید بر اینکه رعایت دقیق دستورالعمل برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم، که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا منتشر شده مورد انتظار است، اظهار کرد: برگزاری مراسم ماه محرم با رعایت مفاد دستورالعمل، بدون سینه‌ زنی، زنجیرزنی و دسته‌ روی، با برگزاری سخنرانی و ذکر مصیبت، در حداقل زمان ممکن، امکان پذیراست. همچنین سینه‌ زنی در فضای باز مساجد، با رعایت فاصله و استفاده از ماسک بلامانع می باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمين روحاني با اشاره به تأکيدات معصومين در خصوص برگزاري روضه‌هاي خانگي و شرايط خاص جامعه، اظهار داشت: اکنون بهترین فرصت برای احیای روضه‌های خانگی است و مردم می‌توانند مجالس عزاداری را با جمعیت‌های بسیار کم و حتی در بین اعضای خانواده برگزار کنند.

 

وی در ادامه افزود: امسال باید چهره شهر‌ها بطور مضاعف رنگ و بوی محرم پیدا کند. فضاسازی محیطی لازم و ضروری است. کانون های فرهنگی هنری مساجد سعی کنند اقامه عزا را به سمت فضاسازی شهری ببرند و مثلا تمام کوچه و یا محله‌شان را سیاه‌پوش کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به برگزاری سوگواره تصویری از سیاه پوشی محله و روضه‌های خانگی، ادامه داد: این سوگواره تصویری در قالب عکس و فیلم موبایلی فراخوان می‌شود تا اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در آن مشارکت کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمين روحانی همچنین با اشاره به برگزاری مسابقه مجازی «با مصطفی بیاموز» در قالب موشن گرافی، عنوان کرد: این طرح با هدف انتقال مفاهیم عاشورایی برای کودکان و ترویج و رونق بخشی به فرهنگ حسینی در فضای مجازی برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: نامه به امام حسین(ع)، مداحی، کاردستی، نقاشی به امام حسین، لباس قشنگ و موکب پذیرایی از بخش های این مسابقه می باشد.