انتقال سبک زندگی شهدا به نسل جوان؛ ارمغان طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم
انتقال سبک زندگي شهدا به نسل جوان؛ ارمغان طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم

انتقال سبک زندگی شهدا به نسل جوان؛ ارمغان طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم

طرح ملي سه شنبه هاي تکريم با حضور جمعي از مسئولان استان قم در منزل خانواده شهيدان «گلستاني » برگزار شد.
شناسه خبر : 15473 تاریخ انتشار : ۶ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۵۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان قم، طرح ملی «سه شنبه های تکریم» با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی، معاون بنیاد شهید و مدیر ستاد هماهنگی کانون های  فرهنگی هنری مساجد استان قم در منزل خانواده شهیدان «عبدالرحیم و قدرت گلستانی» آغاز شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین «سعید روحانی» در این دیدار با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: ما وظیفه داریم دنباله رو شهدا و منت دار خانواده شهدا باشیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های  فرهنگی هنری مساجد استان قم افزود: خانواده شهدا بدون توقع و هیچ چشمداشتی همیشه مدافع انقلاب بوده اند و با خون شهید خود و استقامت خود، انقلاب را بیمه کرده اند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این برنامه  نباید فقط جنبه تجلیل و دیدار داشته باشد گفت:این جلسات باید ثمره داشته باید و بهترین ثمره آن شنیدن راه و روش و منش شهید است.

 

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: باید مطالب را شنیده و روی سبک زندگی شهدا کار شود و در نهایت ابتدا برای خودمان و بعد برای دیگران بوبژه نسل جوان به عنوان الگو قرار گیرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های  فرهنگی هنری مساجد استان قم تصریح کرد: ما باید سبک و شیوه زندگی شهدا را در جامعه احیا و زنده نگه داریم.

 

مادر شهید«عبدالرحيم گلستاني» گفت: عبدالرحیم وقتي به جنگ رفت، 19 سالش بود؛ او تخريب‌چي بود و در عمليات بدر مجروح شد؛ گويا اين عمليات لو رفته بود ولي پسرم مطلع نمي‌شود و اول صبح به همراه دوستش به سمت مقري كه بايد پاك‌سازي كند، مي‌رود كه متوجه مي‌شود عراقي‌ها آنها را ديده‌اند؛ سوار بر موتور بوده كه به او تيراندازي مي‌كنند و چون در كوله پشتي‌اش مهمات داشته جراحت سختي برمي‌دارد.

 

وي ادامه داد: دوستانش مي‌گفتند تا زماني كه نيروهاي لشگر به منطقه مي‌رسند، او هنوز جان در بدن داشته است اما همان جسم نيمه جان را به اسارت مي‌برند و بالاخره در 25 اسفند 63 به شهادت مي‌رسد.

 

مادر شهيدان گلستاني افزود: پيكر عبدالرحيم بعد از 18 سال به خانه بازگشت در حالي كه چند تكه استخوان از او بيشتر باقي نمانده بود.

 

وي افزود: پسر ديگرم «قدرت گلستاني» 13 سال داشت كه به جبهه رفت؛ بعد از عملياتي كه در منطقه حلبچه انجام شد،‌ به او مرخصي مي‌دهند ولي او مي‌گويد كه من 3 ـ 2 روز ديگر مي‌مانم و در همان روزها به شهادت مي‌رسد. قدرت، 2 روز مانده بود تا 16 سالش تمام شود كه به شهادت رسيد و پيكرش 8 فروردين 66 به خانه آمد.

 

پدر شهیدان گلستانی نیز در این دیدار به بیان خاطراتی از فرزندان شهید خود عبدالرحیم و قدرت گلستانی پرداخت.