دیدار مدیر ستاد کانون های فهما استان قم با فرمانده انتظامی قم / تاکید بر شناسایی ظرفیت ها و هم افزایی فعالیت ها در راستای انتخاب استان قم به عنوان پاینخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی
ديدار مدير ستاد کانون هاي فهما استان قم با فرمانده انتظامي قم / تاکيد بر شناسايي ظرفيت ها و هم افزايي فعاليت ها در راستاي انتخاب استان قم به عنوان پاينخت فرهنگ و هنر مساجد ايران اسلامي

دیدار مدیر ستاد کانون های فهما استان قم با فرمانده انتظامی قم / تاکید بر شناسایی ظرفیت ها و هم افزایی فعالیت ها در راستای انتخاب استان قم به عنوان پاینخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی

حجت الاسلام والمسلمين روحاني مدير ستاد کانون هاي فهما استان قم با سردار سيد محمود ميرفيضي فرمانده انتظامي استان قم ديدار و گفتگو کرد و در اين ديدار بر شناسايي ظرفيت ها و هم افزايي فعاليت ها تاکيد شد.
شناسه خبر : 15860 تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۳۴
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان قم، حجت الاسلام و المسلمین «سعید روحانی» در این دیدار گفت: یازده سال است که با تلاش همکارانم در این ستاد برای فعالیت های فرهنگی در عرصه مساجد یک شبکه منسجم و توانمند را در سطح استان  بوجود آورده ایم که وقتی این شبکه در اختیار نهادها قرار گرفت تونست باری را از دوش سازمان ها و نهادهای فرهنگی بردارد. حتی در بحث اجتماعی از جمله سرشماری که استانداری از این مجموعه کمک گرفت.
 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فهما استان قم در ادامه افزود: ما در دوره های متعدد در طول این 11 سال در قالب طرح «آفاق اندیشه» اقدام به توانمندسازی مسئولان و کادر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم کردیم و همزمان سعی کردیم تا ارتباط میان کانون ها وشبکه سازی میان آنها حفظ شود.
وی با اشاره به نقش مساجد در ارائه خدمات اجتماعی به جامعه گفت: مساجد استان قم شبکه و بستر مناسبی برای فعالیت های اجتماعی در سطح استان است. همچنان که در بحث کرونا این نقش بسیار پر رنگ بود و ثابت شد. کانون های مساجد ما در حال حاضر به چنان توانمندی دست یافته اند که می توانند در بسیاری از برنامه های استان محل رجوع دستگاه ها در کارهای فرهنگی و فعالیت های اجتماعی باشند.
حجت الاسلام روحانی افزود: در حال حاضر 620 کانون فرهنگی داریم که در حدود 420 مسجد را فرا گرفته است و این مساجد در نقاط مختلف استان از جمله روستاها قرار گرفته و درنتیجه شبکه ای فراگیر و کارآمد است. با توجه به این شبکه و آموزش آنها، کشور طرحی را  تحت عنوان سامانه بچه های مسجد، با هدف رصد برنامه های مساجد اجرا کرد و بعد از آن شاخص هایی را تعریف کردند و قرار شد سالی یکبار استان ها را بر این اساس بسنجند واستان اول را به عنوان پایتخت مساجد ایران معرفی کنند.
مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در ادامه بیان کرد: در ارزیابی فهما (پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران) هشت شاخص وجود داشت و قم در تمام شاخص ها اول شد البته ین امکان وجود داشت که استانی که پایتخت می شود در این شاخص ها اول نباشد اما قم در همه شاخص ها اول شد و استان قم با فاصله زیادی از سایر استان ها اول شد و حدود یک ماه قبل با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران معرفی شد.
وی با اشاره به هدف از این دیدار گفت: بنا داریم محورهای مشترک را برای همکاری بیشتر با ناجا بررسی کنیم و در محورهای مختلف تعامل داشته باشیم از جمله آموزش مباحث اجتماعی که ما قدم هایی را برداشته ایم و میتوانیم در این زمینه از ظرفیت های ناجا استفاده کنیم.
مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم ادامه داد: پلیس محله یا همیاران نیروی اجتماعی یکی دیگر از این محورهاست که کانون های ما می توانند امین نیروی انتظامی باشند.همچنین فضای مجازی یکی دیگر از این موضوعات است.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی در پایان سخنان خود تاکید کرد: شبکه مساجد آماده همکاری با طرح های نیروی انتظامی است.