برنامه‌های گرامیداشت سالروز ورود حضرت معصومه(س) در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود
برنامه‌هاي گراميداشت سالروز ورود حضرت معصومه(س) در بستر فضاي مجازي برگزار مي‌شود
به همت ستاد فهمای استان قم؛

برنامه‌های گرامیداشت سالروز ورود حضرت معصومه(س) در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود

حجت الاسلام والمسلمين روحاني گفت: کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم با بيان فضائل حضرت فاطمه معصومه(س) در جمع‌هاي خانوادگي و شبکه‌هاي مجازي، سالروز ورود آن حضرت را گرامي خواهند داشت.
شناسه خبر : 18942 تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۴۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما) از استان قم، حجت الاسلام والمسلمین «سعید روحانی» با اشاره به فرارسیدن سالروز ورود حضرت معصومه سلام‌الله علیها  به قم  گفت: روز ۲۳ ربیع الاول سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه  سلام‌الله علیها  به قم است، هجرت ایشان یک سال بعد از هجرت امام رضا(ع) به ایران صورت گرفت.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم ادامه داد: چند اتفاق بسیار مهم بعد از هجرت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها  به قم رخ داد، یکی اینکه توجه علویان و سادات به شهر مقدس قم جلب شد به صورتی که امروزه حدود ۴۴۰ امامزاده در استان داریم، دیگر اینکه ده‌ها هزار نفر از شهرها و کشورهای مختلف برای زیارت مضجع شریف ایشان سفر می‌کنند.

 

وی ادامه داد: بعد از هجرت حضرت معصومه سلام‌الله علیها  به قم، این شهر جنبه مذهبی پیدا کرد و به یک مرکز علمی تبدیل شد، همچنین توجه بزرگان و امرا به این شهر جلب شد و بسیاری از آنان برای زندگی به قم آمدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ضمن اشاره به نامگذاری سالروز ورود حضرت معصومه سلام‌الله علیها  به قم  به عنوان "روز قم" افزود: مردم مومن و ولایت مدار شهرمان، هر سال با شور وصف ناپذیری آیین باشکوه استقبال از کاروان نمادین حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها  به قم را برگزار می کنند که کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم نقش بسیار موثر و پررنگی در این مراسمات دارند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با بیان اینکه این روزها تمام کشور در تلاش است تا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از شیوع بیشتر بیماری کرونا جلوگیری کنند، ادامه داد: امسال به دلیل محدودیت های پیش رو و لزوم رعایت مسائل و دستورالعمل های بهداشتی برگزاری مراسم و برنامه های تجمعی از جمله این آئین مذکور امکان پذیر نیست.

 

وی افزود: توصیه می‌شود در راستای حفظ سلامت جامعه و به منظور ایجاد شور، نشاط و جریان سازی معارفی و معرفتی نسبت به این ایام،  کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با بیان فضائل حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در جمع‌های خانوادگی و شبکه‌های مجازی این روز را گرامی دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به پخش کلیپ صوتی با مضمون سلام به حضرت معصومه سلام‌الله علیها  راس ساعت 10:30 از شبکه استانی نور و رادیو معارف به این مناسبت، بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در 19 آبان ماه در ساعت مقرر صوت مذکور را به صورت هماهنگ از بلندگوهای مساجد پخش خواهند کرد.