محدودیت‌های کرونایی مانع اجرای طرح ملی «ایران قوی» نیست
محدوديت‌هاي کرونايي مانع اجراي طرح ملي «ايران قوي» نيست

محدودیت‌های کرونایی مانع اجرای طرح ملی «ایران قوی» نیست

حجت ‌الاسلام و المسلمين روحاني تاکيد کرد: با توجه به شرايط پيش آمده و محدوديت هاي کرونايي، ولي با رعايت پروتکل هاي بهداشتي و بهره مندي حداکثري از ظرفيت هاي فضاي مجازي طرح ملي «ايران قوي» با قوت در حال انجام است.
شناسه خبر : 20445 تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۰۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما) از استان قم، حجت الاسلام و المسلمین «سعید روحانی» با اشاره به دومین رویداد ملی فهما گفت: دومین رویداد ملی فهما در قالب طرح «ایران قوی» در سراسر کشور در حال برگزاری است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم ادامه داد: این طرح همزمان با هفته دفاع مقدس آغاز شده است و تا دهه مبارك فجر ادامه خواهد داشت.

 

وی افزود: چهار محور اصلی برای این طرح درنظر گرفته شده که اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در این راستا فعالیت می کنند. اولین محور شامل قرآن و سیره اهل بیت (ع) است و موضوع هایی همچون  فرهنگ ولایت پذیری، سبک زندگی ایرانی اسلامی، داستان های قرآنی، مناسبت های ملی مذهبی، امر به معروف و نهی از منکر و موضوع نماز که از مباحث مهم حوزه قرآن و سیره اهل بیت است، در ذیل این محور قرار می گیرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به محور دوم ادامه داد: محور دوم به  موضوع مسجد و گام دوم انقلاب برمی گردد که در آن مسائلی مانند  نقش مسجد در خودسازی، نقش مسجد در جامعه پردازی و در حوزه تمدنی و همچنین نقش مسجد در زمینه قوی شدن ایران اسلامی مطرح می شود.

 

وی پیشرفت و امید به آینده را سومین محور عنوان کرد و گفت:  نشاط آفرینی در جامعه، تقویت روحیه امید و تلاش در میان جوانان، توجه به کارآفرینی و جهش تولید، خدمت رسانی، محرومیت زدایی و مسائلی مانند اختراع ها و خلاقیت ها و... را شامل می شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به محور چهارم گفت: مقاومت و عزت ایرانی محور چهارم بوده که شامل موضوع هایی همچون دفاع مقدس، شهدای مقاومت، شهدای هسته ای، شهدای سلامت و ... می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم تاکید کرد: با توجه به شرایط پیش آمده و محدودیت های کرونایی، ولی با رعایت پروتکل های بهداشتی و بهره مندی حداکثری از ظرفیت های فضای مجازی این طرح با قوت در حال انجام است.

 

وی یادآور شد: در طرح «ایران قوی» مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید برنامه‌ها و اطلاعات کانون را در سامانه بچه‌های مسجد به نشانی https://bachehayemasjed.ir در سه شبستان هنر، فرهنگ و نوآوری با ۱۲ رواق نمایش، سرود، قلم، فیلم، ترنج، نور، کتاب، دانش، رسانه، همدلی، کارآفرینی و فن‌آوری ثبت کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین  روحانی تصریح کرد: در اولین رویداد فهما استان قم با اختلاف امتیاز زیاد از سایر استان ها عنوان پایتختی «فهما» که مخفف فرهنگ و هنر مساجد ایران است را به خود اختصاص داد و مجموع امتیازات کسب شده در طرح ایران قوی پایتخت بعدی فهما را مشخص می‌کند.