ضرورت تاسیس خانه‌های هلال در مساجد استان قم/مساجد بستر مناسبی برای تربیت امدادگران است
ضرورت تاسيس خانه‌هاي هلال در مساجد استان قم/مساجد بستر مناسبي براي تربيت امدادگران است
در نشست همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم با جمعیت هلال احمر استان مطرح شد:

ضرورت تاسیس خانه‌های هلال در مساجد استان قم/مساجد بستر مناسبی برای تربیت امدادگران است

حجت الاسلام و المسلمين روحاني با اشاره به تفاهم‌نامه همکاري مشترک ميان سازمان جوانان جمعيت هلال‌احمر و ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد کشور، عنوان کرد: مساجد بستر بسيار مناسبي جهت همکاري با هلال احمر براي تربيت امدادگر و خدمت رساني مي باشد.
شناسه خبر : 20455 تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۵۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما) از استان قم، سه شنبه 18 آذرماه مدیر و کارکنان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم با مدیرعامل و معاونین جمعیت هلال احمر استان دیدار و گفتگو کردند.

 

در ابتدای این دیدار، محمدرضا بهرامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گزارشی از عملکرد این جمعیت در زمینه‌ مقابله با بیماری کرونا، امداد و نجات، فعالیت‌های داوطلبانه، آموزش و خدمات درمانی و توانبخشی ارائه داد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم به تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر استان قم در عرصه های مختلف آماده همکاری با ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

بهرامی با اشاره به ضرورت ورود به حوزه آموزش و تربیت امدادگر در مساجد ابراز کرد: جمعیت هلال احمر می تواند دوره های آموزشی مجازی برای کادر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم که قصد خدمت رسانی در مراکز درمانی دارند برگزار کند.

 

وی ادامه داد: ضروری است نسبت به راه اندازی و ایجاد خانه‌های هلال در مساجد منتخب برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

 

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین روحانی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با با اشاره به انتخاب استان قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی، بیان کرد: مساجد بستر بسیار مناسبی جهت همکاری با هلال احمر برای تربیت امدادگر و خدمت رسانی به بیماران کرونایی و برپایی چادرهای جمع آوری کمک های مردمی برای نیازمندان و آسیب دیدگان است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در ادامه گفت: زمینه فعالیت برای امدادگران مورد تائید جمعیت هلال احمر در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم فراهم است.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان اینکه ضروری است زمینه حمایت معنوی از اجرایی شدن این تفاهم نامه صورت گیرد، افزود: در صورتی که همکاری خوبی بین ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم و جمعیت هلال احمر استان شکل گیرد می توان از ستاد کشور درخواست نمود جهت اجرایی شدن بهتر این تفاهم نامه در سال های آینده، امتیاز ویژه ای برای کانون های فعال در رویداد ملی فهما لحاظ شود.