رویکرد فعالیت‌های مسجدی در شرایط کرونایی باید مبتنی بر ابتکار عمل در فضای مجازی باشد
رويکرد فعاليت‌هاي مسجدي در شرايط کرونايي بايد مبتني بر ابتکار عمل در فضاي مجازي باشد
رییس کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان قم؛

رویکرد فعالیت‌های مسجدی در شرایط کرونایی باید مبتنی بر ابتکار عمل در فضای مجازی باشد

حجت‌الاسلام روحاني با اشاره به اينکه مساجد يکي از نهادهاي موثر در روشنگري مردم نسبت به دستاوردهاي انقلاب اسلامي محسوب مي‌شوند، گفت: به دليل شيوع کرونا ارتباط مردم با مساجد به حداقل رسيده اما مي توان با ابتکار عمل در فضاي مجازي شاهد رونق بسياري از فعاليت هاي مسجدي باشيم.
شناسه خبر : 21397 تاریخ انتشار : ۷ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۳۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما) از استان قم، نخستین نشست کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی (شنبه 6دی) در محل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزار شد.
 
 
 
حجت الاسلام والمسلمین «سعید روحانی» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد قم در این نشست با اشاره به متفاوت‌بودن وضعیت دهه فجر سال‌جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا، گفت: شرایط موجود نباید سبب از رونق افتادن ایام الله دهه فجر شود.
 
 
 
رییس کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی استان قم ادامه داد: باید با برنامه ریزی های دقیق، شاهد رونق فعالیت های دهه فجر در مساجد همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی باشیم، در این راستا ائمه جماعات نقش مهمی دارند و ضروری است نقش تبلیغی خود را در دهه فجر ایفا کنند.
 
 
 
وی با اشاره به ضرورت رعایت ملاحظات و دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا بیان کرد: رویکرد مساجد باید ابتکار عمل در فضای مجازی و در عین حال حفظ و تقویت مشارکت عمومی و حضور مردمی باشد.
 
 
 
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم ضمن بیان اینکه با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی می توان برنامه های مفیدی را در این عرصه به منصه ظهور رساند، گفت: برنامه هایی چون آذین بندی مساجد و محلات و برگزاری مراسمات در فضای مجازی، برگزاری پویش ها و مسابقات از برنامه هایی است که می‌توان در ایام دهه مبارک فجر اجرا کرد.
 
 
 
رییس کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی استان قم با اشاره به اینکه مساجد یکی از نهادهای موثر در روشنگری مردم نسبت به دستاوردهای انقلاب به شمار می روند، افزود:  شرایط کرونایی سبب شده است تا ارتباط مردم با این اماکن مقدس به حداقل برسد.
 
 
 
حجت الاسلام و المسلمین روحانیبیان کرد: باید از ظرفیت دهه فجر برای روشن کردن مردم نسبت به مسائل سیاسی روز، چرایی انقلاب، دستاوردهای انقلاب و... بهره برد تا تبلیغات شبکه های معاند که سعی در دلسرد کردن مردم از انقلاب دارند، خنثی شود.

 

در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین «علی اسماعیلیان» نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در ارتباط با برنامه های فرهنگی و هنری مساجد در ایام دهه فجر اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود برگزاری برنامه ها بصورت مجازی توصیه می شود.

 

همچنین حجت الاسلام و المسلمین «علی فاتح»  در بخش دیگری از این نشست با اشاره به فعالیت های مسجد مقدس جمکران به منظور بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر، گفت: در حوزه جوانان و خانواده برنامه پرسمان انقلاب بصورت مجازی برگزار می گردد.

 

مسؤول خدمات معارفی مسجد مقدس جمکران از اقدامات مسجد مقدس جمکران به منظور آماده سازی نمایشگاه انقلاب اسلامی و معارف مهدوی خبرداد و گفت: نمایشگاه معارف مهدوی در سه غرفه با محوریت گام دوم انقلاب در ایام دهه فجر در حال آماده سازی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین مدرسی نماینده شورای سیاست گزاری ائمه جمعه از راه اندازی واحد مشاوره کتاب خوب، نمایش خانه آدینه با موضوع جشنواره عمار با موضوع انقلاب و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مصلی قدس خبرداد و گفت: در صورت بازگشایی نماز جمعه برنامه های کودک و نوجوان و جوانان بصورت مسابقات، کلاس های بصیرت افزایی، نمایشگاه و ... برگزار خواهد شد.

 

در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین کریمی نماینده اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به لزوم استفاده از فضای معنوی دهه فجر در مساجد تأکید کرد: در صورت امکان روحانیون مربی به منظور برگزاری مرایم حضوری با رعایت دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا به مساجد استان قم اعزام خواهند شد.

 

گفتنی است پایان بخش این نشست سخنان «سید مجتبی طباطبایی نسب» نماینده سازمان فرهنگی، ورزشی و هنری شهرداری قم بود که این کارشناس فرهنگی ضمن تشریح برنامه های پیش روی این سازمان از آمادگی این سازمان برای اجرای برنامه های فرهنگی دهه فجر در مساجد خبرداد.