طرح ملی«ایران قوی» قابلیت‌های خلاقانه نسل جوان را ارتقا می‌بخشد
طرح ملي«ايران قوي» قابليت‌هاي خلاقانه نسل جوان را ارتقا مي‌بخشد
استاد و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران:

طرح ملی«ایران قوی» قابلیت‌های خلاقانه نسل جوان را ارتقا می‌بخشد

رئيس اداره راهبري واحدهاي حوزوي حوزه‌هاي علميه خواهران گفت: يکي از کارکردهاي مهم برنامه ها و طرح هايي چون«ايران قوي» ارتقاي قابليت هاي خلاقانه نسل جوان کشور است.
شناسه خبر : 23485 تاریخ انتشار : ۶ بهمن ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۴۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما) از استان قم، سیده معصومه طباطبایی ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران برگزاری طرح ملی «ایران قوی» در قالب رویداد ملی«فهما» اظهار داشت: یکی از برکات و دستاوردهای برگزاری چنین رویدادها و برنامه هایی این است که قابلیت ها و توانمندی های خلاقانه نسل جوان رشد کرده و در مسیر اهداف مشخص و از پیش تعیین شده ارتقا می یابد.

 

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران افزود: به خصوص در رابطه با طرح «ایران قوی»که الهام گرفته از تأکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم است، این برنامه ها می تواند باعث ایجاد انگیزه و علاقه در نسل جدید شده تا در راستای اهداف انقلاب و نظام و با تکیه بر آموزه های دینی در مسیر تولید آثار فرهنگی و هنری گام های جدی تری بردارد.

 

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران همچنین گفت: در قالب جشنواره ها و مسابقات فرهنگی و هنری، حس رقابت سالم در میان نوجوان ها و جوان ها شکل می گیرد و به این وسیله زمینه افزایش شور و شوق و هیجان آن ها در راستای بروز خلاقیت ها فراهم می شود.

 

وی بیان داشت: آن چه مهم است این که ما باید بتوانیم از پتانسیل و خلاقیت های ارزشمندی که در نسل جوان جوان وجود دارد، نهایت استفاده را در مسیر اهداف عالی انقلاب و نظام اسلامی ببریم.

 

طباطبایی همچنین گفت: واقعیت آن است که ما در اقصی نقاط کشور از جمله بسیاری از نقاط محروم و دورافتاده در میان نوجوانان و جوانان عزیزمان، استعدادها و ظرفیت های فوق العاده ارزشمندی داریم که این جشنواره ها و رویدادها می تواند زمینه شناسایی و معرفی آن ها را با جامعه معرفی کند.

 

وی اضافه کرد: البته گاه در جشنواره ها استعدادهای ناشناخته ای شرکت کرده و موفق هم می شوند اما بعد از اتمام جشنواره، گویا کسی از آن ها سراغی نگرفته و احساس می شود که این استعدادها و توانمندی ها در مسیر اهداف جامعه به درستی مورد استفاده و توجه قرار نمی گیرند.

 

منبع: شبستان