دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم با استقبال ۳۵۰ نفر از اعضای کانون‌های مساجد مواجه شد
دوره تربيت مربي حفظ قرآن کريم با استقبال ۳۵۰ نفر از اعضاي کانون‌هاي مساجد مواجه شد
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم خبر داد؛

دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم با استقبال ۳۵۰ نفر از اعضای کانون‌های مساجد مواجه شد

حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني با بيان اينکه ۳۵۰ نفر از اعضاي کانون هاي مساجد کشور در دوره تربيت مربي حفظ قرآن کريم شرکت کردند، گفت: حفظ قرآن کريم يکي از راه‌ها براي بالا بردن معنويت در جامعه است.
شناسه خبر : 27484 تاریخ انتشار : ۲ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۲۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین «سعید روحانی» شنبه، اول خرداد در مراسم افتتاحیه طرح کشوری تربیت مربی حفظ قرآن کریم که از سوی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و با مشارکت ستاد راهبردی حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه به صورت مجازی برگزار شد، عنوان کرد: این دوره یکی از طرح‌های کشوری است که اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد 27 استان در این طرح شرکت کردند و 138 ساعت برای برگزاری این دوره در نظر گرفته شده است.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم افزود: سهمیه دوره در کل کشور 280 نفر بود، اما با توجه به استقبال اعضای کانون‌ها از نقاط مختلف کشور، 350 نفر شامل 250 نفر از خواهران و 100 نفر از برادران در این دوره ثبت نام کردند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به معرفی برخی اساتید دوره، تصریح کرد: کلاس‌های دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم برای خانم‌ها و آقایان به صورت جداگانه برگزار می‌شود و اساتید بنام و مجرب در این دوره حضور دارند.

 

وی بیان داشت: دروسی که در این دوره‌ها ارائه می‌شود، پنج درس شامل روش تدریس و کلاس داری حفظ، روانشناسی تربیتی، آموزش ترتیل خوانی، کاربرد اصول روانشناسی در حفظ قرآن کریم و آشنایی با علوم قرآنی هستند.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با بیان اینکه این دوره در دو مرحله برگزار می‌شود، به سرفصل‌های دوره اشاره کرد و گفت: در این دوره، احکام ارتباط با قرآن، چرایی حفظ، آموزش تجوید، رفتارشناسی حفظ کودکان و نوجوانان و غیره مورد تبیین قرار می‌گیرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی اظهار کرد: حفظ قرآن کریم از جمله موضوعاتی است که رهبر معظم انقلاب مدظله العالی به آن عنایت ویژه داشته اند و آیات و روایات زیادی به این مسئله اشاره دارد.

 

وی در پایان تصریح کرد: حفظ قرآن کریم یکی از راه‌ها برای بالا بردن معنویت در جامعه است، به ویژه اگر در کنار آن به مفاهیم و مضامین آیات قرآن کریم توجه شود.