زوایای مختلف اجرای طرح پایش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم تحلیل و بررسی شد
زواياي مختلف اجراي طرح پايش کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم تحليل و بررسي شد

زوایای مختلف اجرای طرح پایش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم تحلیل و بررسی شد

هشتمين جلسه شوراي اداري ستاد فهماي استان قم با موضوع تحليل و بررسي زواياي مختلف اجراي طرح پايش کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم، برگزار شد.
شناسه خبر : 29157 تاریخ انتشار : ۴ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۱۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان قم، هشتمين جلسه شوراي اداري ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم (یکشنبه 3 مردادماه) به ریاست حجت الاسلام و المسلیمن روحانی برگزار شد.

 
حجت الاسلام و المسلمین روحانی ضمن گرامی داشت دهه امامت و ولایت و تبریک عید سعید غدیر خم بیان کرد: ایام نورانی دهه امامت و ولایت عید سعید قربان تا عید سعید غدیر فرصتی ارزشمند برای تبیین، تبلیغ و تشریح فلسفه غدیر، پیام غدیر، شخصیت امیرالمؤمنین (علیه السلام) امامت و ولایت، ترویج اسلام ناب و اشاعه فرهنگ علوی است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون فرهنگی هنری مساجد استان  قم در این جلسه که با موضوع تحلیل و بررسی زوایای مختلف اجرای طرح پایش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم، برگزار شد، ابراز کرد: در فرایند پایش کانون ها به منظور تسهیل در برنامه ریزی ها و اقدامات اجرایی، نیازمند شناسایی دقیق کانون ها و تقسیم بندی دقیقی از وضعیت فعلی آن ها هستیم.

وی ادامه داد: لذا در یک نگاه کلی کانون ها به 5 گروه فعال، نیمه فعال، غیرفعال، نیمه تعطیل و تعطیل تقسیم بندی شدند.


حجت الاسلام و المسلمین روحانی با بیان اینکه در این تقسیم بندی دو ملاک «اشتغال کانون به فعالیت های فرهنگی و هنری» و «ارتباط مستمر با ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم» لحاظ شده است، افزود:  کانون هایی که فعالیت فرهنگی هنری داشته و با ستاد استان ارتباط کامل دارد به عنوان کانون «فعال» شناخته می شود.


وی در خصوص قید «ارتباط کامل» افزود: منظور از ارتباط کامل در تعریف کانون فعال، ارتباط دو طرفه است یعنی کانون نسبت به درخواست های مسئول منطقه خود عکس العمل مناسب را نشان می دهد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم ادامه داد: کانون هایی که فعالیت فرهنگی هنری داشته اما با ستاد استان ارتباط کامل ندارد به عنوان کانون «نیمه فعال» شناخته شده و در صورتی که این کانون هیچ ارتباطی با ستاد استان نداشته باشد در دسته کانون های «غیرفعال» قرار خواهد گرفت.


وی در ادامه تبیین دسته بندی کانون ها در طرح پایش کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم ادامه داد: در این دسته بندی کانون هایی که فعالیت فرهنگی هنری ندارد اما امکان فعالیت دارد در دسته ی کانون های «نیمه تعطیل» و کانون هایی که فعالیت فرهنگی هنری ندارد و امکان فعال شدن آن هم وجود ندارد در دسته کانون های «تعطیل» قرار می گیرند.


حجت الاسلام و المسلمین روحانی در خصوص کانون های خوهران در استان قم گفت: کانون های فرهنگی هنری خوهران در طرح پایش همان تقسیم بندی کانون های برادران را خواهند داشت. لکن به منظور برخورداری از سهمیه ها و مزایا، سهمیه کانون های خواهران بر اساس «کانون های خواهر دارای مجوز» محاسبه می شود.


وی ادامه داد: البته در هر منطقه سهمیه و مزایایی که توسط مسئول منطقه برای کانون های خواهر در نظر گرفته می شود توسط واحد خواهران ستاد اعطا خواهد شد.