طرح کشوری تربیت مربی حفظ قرآن کریم با بالغ بر صد ساعت آموزش امروز به کار خود پایان می دهد
طرح کشوري تربيت مربي حفظ قرآن کريم با بالغ بر صد ساعت آموزش امروز به کار خود پايان مي دهد

طرح کشوری تربیت مربی حفظ قرآن کریم با بالغ بر صد ساعت آموزش امروز به کار خود پایان می دهد

حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني با بيان اينکه طرح کشوري تربيت مربي حفظ قرآن کريم شامل 138 ساعت آموزش بوده است از پايان به کار اين طرح خبر داد.
شناسه خبر : 29450 تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۵۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، حجت الاسلام والمسلمین «سعید روحانی» با اشاره به برگزاری طرح کشوری تربیت مربی حفظ قرآن کریم گفت: این طرح به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و با مشارکت ستاد راهبردی حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در دو مرحله برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه این طرح به صورت کاملا مجازی برگزار می شد گفت: این دوره اول خرداد آغاز شده و امروز(یکشنبه 17مرداد) به کار خود پایان می دهد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم افزود: سهمیه دوره در کل کشور 280 نفر بود، اما با توجه به استقبال اعضای کانون‌ها از نقاط مختلف کشور، 350 نفر شامل 250 نفر خانم و 100 نفر آقا در این دوره ثبت نام کردند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به معرفی برخی اساتید دوره، تصریح کرد: کلاس‌های دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم برای خانم‌ها و آقایان به صورت جداگانه برگزار شد و اساتید بنام و مجرب در این دوره حضور داشتند.

 

وی بیان داشت: دروسی که در این دوره‌ها ارائه می‌شد، پنج درس شامل روش تدریس و کلاس داری حفظ، روانشناسی تربیتی، آموزش ترتیل خوانی، کاربرد اصول روانشناسی در حفظ قرآن کریم و آشنایی با علوم قرآنی بود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با بیان اینکه این دوره در دو مرحله برگزار شد، به سرفصل‌های دوره اشاره کرد و گفت: در این دوره، احکام ارتباط با قرآن، چرایی حفظ، آموزش تجوید، رفتارشناسی حفظ کودکان و نوجوانان و غیره مورد تبیین قرار گرفت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی افزود: حفظ قرآن کریم از جمله موضوعاتی است که رهبر معظم انقلاب مدظله العالی به آن عنایت ویژه داشته اند و آیات و روایات زیادی به این مسئله اشاره دارد.

 

وی در پایان تصریح کرد: حفظ قرآن کریم یکی از راه‌ها برای بالا بردن معنویت در جامعه است، به ویژه اگر در کنار آن به مفاهیم و مضامین آیات قرآن کریم توجه شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی یادآور شد: این دوره شامل مربیان خواهر و برادر بود که کلاس ها یه صورت مجزا و در دو ساعت متفاوت برگزار شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم،  با بیان اینکه این طرح به صورت کشوری برگزار شد گفت: در این طرح 27 استان شرکت کردند.

 

وی یادآور شد: این دوره شامل 138 ساعت آموزش بوده و در پایان به شرکت کنندگان مدرک معتبر کشوری اعطا می شود.