نقش کلیدی کانون‌های مساجد در جهاد تبیینی و هدایت نسل جوان
نقش کليدي کانون‌هاي مساجد در جهاد تبييني و هدايت نسل جوان
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی عنوان کرد:

نقش کلیدی کانون‌های مساجد در جهاد تبیینی و هدایت نسل جوان

ليالي گفت: حقيقتاً نقش کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در جهاد تبييني و هدايت نسل جوان، يک نقش بسيار مهم و کليدي است.
شناسه خبر : 31143 تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۲۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما) از استان قم، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدعلی لیالی به مناسبت ۱۹ مهر سالروز بیانات مقام معظم رهبری درباره کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت:نقش کانون های مساجد در جهاد تبیینی و هدایت نسل جوان، یک نقش بسیار مهم و کلیدی است.

 

وی ادامه داد: با توجه به تأکید مجدد مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت حضور و فعالیت جوانان انقلابی در راستای جهاد تبیینی برای مقابله با برنامه ها و راهبردهای دشمن به خصوص در عرصه فرهنگی و فضای مجازی، لازم است که همه تشکل ها و نهادهای دینی و انقلابی با تمام ظرفیت خود پای کار بیایند و زمینه مناسب برای فعالیت نسل جوان متعهد و انقلابی را فراهم کنند.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی افزود: بی شک یکی از نهادهای مؤثر در این رابطه کانون های فرهنگی هنری مساجد است که در درون خود ظرفیت عظیم جوانان مؤمن و انقلابی را دارد و باید از این ظرفیت به نحو احسن در راستای تحقق اهداف کلان انقلاب و نظام اسلامی بهره ببرد.

 


وی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری باید علاوه بر تلاش در جهت ارتقای بصیرت سیاسی، زمینه ساز رشد و تعالی فرهنگی و علمی و اخلاقی نوجوانان و جوانان باشد و انصافاً در سال های اخیر گام های خوبی در این راستا برداشته شده اما باید این حرکت ها با لحاظ رویکرد آسیب شناسانه و رفع نقاط ضعف و نقص، تقویت گردد.

 


این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: امام راحل فرمود مساجد سنگر است و باید این سنگرها را حفظ کرد و قطعاً در کنار ائمه جماعات و بسیج یکی از تشکل های مهم که در این زمینه می تواند نقش آفرین باشد، کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی در پایان گفت: در سنگر بسیار مهمی چون مسجد، کانون های فرهنگی هنری می توانند محفل و محلی برای شناسایی و تقویت استعدادها و توانمندی های نسل جوان باشند و از این رو باید با مدیریت و نظارت مطلوب، زمینه ای فراهم کرد که این کانون ها تقویت شوند.