قدردانی عضو خبرگان رهبری از کانون های مساجد بابت برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان
قدرداني عضو خبرگان رهبري از کانون هاي مساجد بابت برگزاري جشنواره قرآني مدهامتان

قدردانی عضو خبرگان رهبری از کانون های مساجد بابت برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان

عضو مجلس خبرگان رهبري ضمن تقدير از کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد بابت برگزاري جشنواره قرآني مدهامتان، گفت: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در رونق فعاليت ها و برنامه هاي قرآني، عملکرد بسيار خوب و تقدير آميزي داشته است.
شناسه خبر : 31337 تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۱۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، حجت الاسلام والمسلمین «عسکر دیرباز» ضمن تقدیر از کانون های فرهنگی و هنری مساجد بابت برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از فعالیت های شاخص، رونق فعالیت ها و برنامه های قرآنی بوده که انصافاً در این باره کانون های فرهنگی و هنری مساجد ، عملکرد بسیار خوب و تقدیر آمیزی داشته است.


وی افزود: به لطف الهی در سطح کشور مساجد بسیاری تحت پوشش این کانون ها قرار گرفته و در کنار فعالیت های هنری و فرهنگی و تربیتی، به مباحث قرآنی نیز در آن ها توجه می شود.

 

رئیس دانشگاه قم همچنین گفت: آن چه مهم است این که قرآن به عنوان کلام وحی باید در همه لحظات زندگی ما ساری و جاری باشد و در این بین، فعالیت های فرهنگی در راستای معرفی قرآن و آموزه های آن بسیار مهم و مؤثر است.

 

وی اضافه کرد: اُنس بیشتر آحاد مردم و از جمله نسل جدید با قرآن، زمینه تدبر و فهم آیات کلام وحی را فراهم می کند و همه این ها مقدمه می شود که به طور عینی و ملموس، آموزه های قرآن، وارد سبک زندگی افراد جامعه ما شود.

 

وی گفت: بی تردید هر چقدر این مباحث عمق بیشتری در زندگی ما پیدا کند، در همه ابعاد جامعه ما تأثیرات خود را می گذارد به خصوص در بین بانوان که نقش کلیدی در نهاد خانواده برعهده دارند

 

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز همچنین با اشاره به این که باید زمینه ای فراهم شود که خانواده ها و به خصوص نسل جدید هر چه بیشتر و بهتر جذب فعالیت های قرآنی نهادها و مراکزی چون کانون های مساجد شوند، بیان داشت: هر چقدر ما سبک زندگی جامعه خود را به سمت آموزه های نورانی قرآن ببریم، خواهیم توانست بر مشکلات و معضلات غلبه پیدا کنیم

 

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: ان شاءالله این تلاش ها و فعالیت ها رونق بهتری یافته و همراه با ساماندهی مطلوب تر باشد و شکی نیست که هر چقدر در این زمینه ها هزینه صورت گیرد، این سرمایه گذاری برای تربیت نسل های بعدی است تا با هدایت ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری ، نهادهای فرهنگی و دانشگاهی و حوزوی، بیش از پیش در خدمت نشر معارف قرآنی باشند.