کانون های مساجد، در ترویج معارف قرآنی در کشور بکوشند
کانون هاي مساجد، در ترويج معارف قرآني در کشور بکوشند
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

کانون های مساجد، در ترویج معارف قرآنی در کشور بکوشند

آيت الله فقيهي با اشاره به برگزاري جشنواره قرآني مدهامتان، گفت: کانون هاي مساجد که سابقه روشني در فعاليت هاي تربيتي و فرهنگي دارند، بيش از پيش نسبت به ترويج برنامه هاي قرآني در کشور بکوشند.
شناسه خبر : 31338 تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۲۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، آیت الله محسن فقیهی با اشاره به برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان، با تأکید بر این که یکی از مؤلفه های بسیار مهم در سلامت روحی و روانی جامعه اسلامی، میزان انس با قرآن و مفاهیم ناب و تعالی بخش آن است، گفت: برنامه هایی از قبیل مسابقات قرآنی زمینه ای فراهم می کند که کودکان، نوجوانان و جوانان و دیگر اقشار جامعه با معارف کلام وحی تا حدودی مأنوس شوند و این اُنس با قرآن بی شک باعث رشد معنوی و عامل تقویت آرامش روحی و روانی آن هاست.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: شرایط امروز جامعه ما می طلبد نهادهایی چون کانون های مساجد که سابقه خوب و روشنی در فعالیت های تربیتی و فرهنگی دارند، بیش از پیش نسبت به ترویج برنامه های قرآنی در کشور بکوشند.

 

وی همچنین گفت: تمسک به قرآن و عترت بهترین عامل بازدارنده در مواجهه با موج های سهمگین فرهنگ غربی و آمریکایی است که هدف آن تخریب و تضعیف باورها و اعتقادات دینی و اخلاقی افراد جامعه ما به خصوص نسل جوان است.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم تأکید کرد: در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و هجمه شدید نسبت به اعتقادات مردم و جوانان، ما باید هر چه بیشتر در راستای نشر معارف نورانی قرآن مجید بکوشیم و این مساله را یکی از اصلی ترین وظایف خود بدانیم.

 

وی افزود: اهتمام دستگاه ها و نهادها به این مساله علاوه بر این که بسیار ارزشمند است باید به عنوان یک مطالبه در کل کشور دنبال شود و نهادها و ارگان ها، ترویج مباحث قرآنی را یکی از تکالیف و دغدغه های خود بدانند.