مسابقات مدهامتان زمینه رشد نوجوانان و جوانان را فراهم می کند
مسابقات مدهامتان زمينه رشد نوجوانان و جوانان را فراهم مي کند
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فهما استان قم:

مسابقات مدهامتان زمینه رشد نوجوانان و جوانان را فراهم می کند

حجت الاسلام روحاني گفت: مسابقه قرآني مدهامتان که در سطح کانون هاي فرهنگي هنري مساجد برگزار مي شود موجب رشد نوجوانان و جوانان عضو کانون در زمينه هاي مختلف شده است.
شناسه خبر : 31339 تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۳۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، حجت الاسلام «سعید روحانی» در خصوص مسابقات قرآنی مدهامتان بیان کرد: مسابقه قرآنی مدهامتان که در گروه مسابقات قرآنی در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود موجب رشد نوجوانان و جوانان عضو کانون در زمینه های مختلف شده است که متاسفانه به دلیل شرایط کرونا امسال تعداد شرکت کننده ها برای مسابقات کشوری کاهش پیدا کرده است و امیدواریم با از بین رفتن کرونا نشاط را با حضور متسابقین بیشتر شاهد باشیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فهما استان قم با بیان اینکه از استان قم به دلیل محدودیت های کرونایی سه نفر به مسابقات کشوری راه پیدا کرده اند؛ گفت: در بسیاری از مجموعه ها، افراد زیر 18 سال نمی توانند در مسابقات قرآنی شرکت کنند  اما در مسابقات قرآنی مدهامتان افراد در رده سنی زیر 16 سال نیز می توانند در این مسابقه شرکت کنند؛ همچنین برگزیدگان این مسابقات در مسابقات قرآنی اوقاف شرکت می کنند و با برگزیدگان اوقاف هم گروه می شوند که موجب رشد آنها می شود لذا مسابقات قرآنی مدهامتان فرصت خوبی را برای رونق فعالیت های قرآنی در مساجد فراهم کرده است.

 

وی با اشاره به علاقه بچه های کانون به فعالت های قرآنی برای رشد و پیشرفت؛ افزود: مسابقه قرآنی مدهامتان این فرصت را برای آنها فراهم کرده است تا از این طریق رشد کنند و  نقش موثری در فضای معنوی و فرهنگی جامعه داشته باشند.

 

حجت الاسلام روحانی در خصوص مزیت این مسابقه نسبت به مسابقات قرآنی دیگر؛ بیان کرد: از این جهت که در سطح مساجد برگزار می شود، موجب جذب بچه هایی می شود که در فعالیت های فرهنگی مساجد شرکت می کنند، نسبت به مسابقات دیگر سهل الاوصول تر است و بچه های کانون راحت تر  در مسابقه مدهامتان حضور پیدا می کنند اما مسابقات قرآنی دیگر مجموعه ها دارای محدودیت هایی است و هرکسی نمی تواند در این مسابقات شرکت کند.

 

وی تصریح کرد: وقتی نوجوانی در مباحث قرانی شرکت می کند به دلیل اینکه با آیات نورانی قرآن سرو کار دارد، فضای فکری او تغییر می کند و از قرآن تاثیر می پذیرد لذا اگر فعالیت های قرآنی مساجد به واسطه این مسابقه رونق پیدا کند و بچه ها بیشتر به مسائل قرآنی رو بیاورند، در فضای جامعه شاهد جوانان و نوجوانی خواهیم بود که در بحث قرآنی ورود کردند و بیمه شدند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فهما استان قم گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با فعالیت های مختلف در زمینه های فرهنگی و هنری در سطح مساجد، جذب خوبی در بین جوانان و نوجوانان با سلیقه های مختلف داشته اند. وقتی نوجوان و جوان ما با سلیقه های متفاوت به خاطر برنامه های متنوع کانون ها در مساجد  جمع می شوند، اگر برنامه های قرآنی با جذابیت و تنوع در مسجد اجرا شود این جوانان را جذب خواهد کرد و برخی از کانون های مساجد توانسته اند در این خصوص بسیار موفق عمل کنند.

 

وی افزود: در حال حاضر کانون های مساجد به خاطر فعالیت های متنوعی که در زمینه قرآنی داشتند نقش خوبی را ایفا کرده اند اما مطلوب ما نیست و اگر چه کار ما اثرگذار و خوب بوده است و سطح خوبی داشته اما تا سطح مطلوب و تا جایی که بسیاری از نوجانان را جذب مسجد و فعالیت های فرهنگی به ویژه فعالیت های قرآنی کنیم فاصله زیادی داریم.

 

حجت الاسلام روحانی بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد برای جذب نوجوانان و جوانان به مسجد و فعالیت های قرآنی باید از شیوه ها و قالب های جدید استفاده کنند تا بچه هایی که الان در جامعه برای آنها در مسائل مختلف جاذبه وجود دارد با برنامه های فرهنگی و قرآنی جذب مسجد کنند.