هم‌اندیشی «رونق‌بخشی به جلسات سنتی قرآن کریم» در مساجد برگزار شد
هم‌انديشي «رونق‌بخشي به جلسات سنتي قرآن کريم» در مساجد برگزار شد

هم‌اندیشی «رونق‌بخشی به جلسات سنتی قرآن کریم» در مساجد برگزار شد

حجت الاسلام روحاني از برگزاري نشست هم انديشي با موضوع "رونق بخشي به جلسات سنتي قرآن کريم در مساجد" در حرم مطهر کريمه اهل بيت(س) خبر داد.
شناسه خبر : 31505 تاریخ انتشار : ۶ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۰۴

حجت الاسلام و المسلمین «سعید روحانی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما) استان قم، با اشاره به حدیث شریف إِنَّما نُصِبَتِ المَساجِدَ لِلقِرآنِ و ضرورت تلاش بیشتر به منظور توسعه جلسات قرآن کریم با محوریت مساجد، گفت: به این منظور نشست هم اندیشی با موضوع "رونق بخشی به جلسات سنتی قرآن کریم در مساجد" با حضور اساتید قرآنی، دست اندرکاران و مسئولین کانون های فرهنگی هنری مساجد در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) برگزار شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم ادامه داد: در این نشست که به میزبانی مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد 45 باب از کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم به منظور شروع جلسات آموزشی قرآن کریم در مساجد اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: قرار بر این است که حتی المقدور جلسات عمومی شامل (روخوانی، روانخوانی و تجوید) در سطح مساجد برگزار شود و کلاس های تخصصی شامل (صوت، لحن و...) در کلاس های آموزشی مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر  دایر گردد.

 

حجت الاسلام روحانی با گلایه از کمبود جلسات ثابت هفتگی قرآن کریم در مساجد، اعلام کرد: این برنامه با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم و مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار می شود.

 

روحانی با بیان اینکه این برنامه برای دو گروه خواهران و برادران برگزار می شود و این 45 کانون در مناطق مختلف قم پراکنده هستند، افزود: برگزاری این طرح به این شیوه، با توجه به شرایط کرونا و هزینه بالای ایاب و ذهاب، مناسب به نظر می رسد.