حضرت فاطمه معصومه (س) بانویی است که با شفاعت او همه شیعیان وارد بهشت می شوند
حضرت فاطمه معصومه (س) بانويي است که با شفاعت او همه شيعيان وارد بهشت مي شوند
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فهما استان قم:

حضرت فاطمه معصومه (س) بانویی است که با شفاعت او همه شیعیان وارد بهشت می شوند

حجت الاسلام روحاني ضمن تبريک فرارسيدن سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر مقدس قم گفت: ما در کنار بانويي هستيم که زائرانش بهشتي شمرده شده و ايشان در روز قيامت همه شيعيان را شفاعت خواهند کرد.
شناسه خبر : 31541 تاریخ انتشار : ۸ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۵۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان قم، حجت الاسلام والمسلمین «سعید روحانی» ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ورود حضرت معصومه(س( به شهر مقدس قم گفت: 23 ربیع الاول سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم است و این ایام با عنوان ایام معصومیه در استان قم نامگذاری شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فهما استان قم افزود: این ایام زمانی است که حضرت فاطمه معصومه(س) به قم آمدند و مبنای تغییر و تحول عظیمی در این شهر شدند.

 

وی ادامه داد: حضرت فاطمه معصومه(س) شخصیت ارزشمندی است که امام صادق(ع) قبل از تولد نوید امدن او وبرکات فراوان او در شهر مقدس قم را داده است و این امری است که خارج از دایره 14 معصوم(ع) چنین شخصیتی را نداشته ایم که امامی معصوم به او لقب فداها ابوها داده باشد.

 

حجت الاسلام روحانی گفت: ما در کنار بانویی هستیم که زائرانش بهشتی شمرده شده و حضرت معصومه(س) در روز قیامت همه شیعیان را شفاعت خواهد کرد.

 

وی یادآور شد: در کنار این فضایل زیارت امام رضا(ع) در باب حضرت معصومه(س) از دیگر ویژگی های ارزشمند بانوی کرامت فاطمه معصومه(س) است.

 

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین روحانی با بیان این که زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) یک زیارت‌نامه خاص و منحصربه‌فرد است، ادامه داد: زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) یک زیارت‌نامه ی تعلیم داده‌شده از سوی امام معصوم است و باید دقت کرد که زیارت‌نامه این بانو یک زیارت‌نامه منحصربه‌فرد است؛ زیرا این بانوی کریمه تنها امام‌زاده‌ای است که آداب زیارت قبل از قرائت زیارت‌نامه ایشان از سوی امام معصوم(ع) بیان‌شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فهما استان قم با اشاره به بیان امام صادق به این امر که علم از قم به سراسر جهان منتشر خواهد شد یادآور شد: حضرت معصومه(س) با ورود به قم حوزه علمیه را پایه گذاری نمود تا نشر معارف قران و عترت را انجام دهد.

 

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: تمام شیعیان مدیون این بانوی کرامت هستند و نشر فرهنگ شیعه مدیون این بانوی بزرگوار است.

 

وی در پایان گفت: هر چند تاریخ و زوایای زندگی حضرت معصومه(س) به طور جامع در دسترس نیست اما شخصیت ایشان توسط اهل بیت به ما نشان داده شده تا عظمت وجودی این حضرت را شناخته و درک کنیم.