مسابقه «شیوه‌های ارتقای فرهنگ عمومی در محلات استان قم با محوریت مساجد» برگزار می‌شود
مسابقه «شيوه‌هاي ارتقاي فرهنگ عمومي در محلات استان قم با محوريت مساجد» برگزار مي‌شود
به مناسبت 14 آبان روز فرهنگ عمومی؛

مسابقه «شیوه‌های ارتقای فرهنگ عمومی در محلات استان قم با محوریت مساجد» برگزار می‌شود

حجت الاسلام روحاني با تاکيد بر لزوم توجه به کانون‌هاي مساجد در اصلاح و ارتقاي فرهنگ عمومي با توجه به مردمي بودن اين مجموعه‌ها، افزود: در اين راستا مسابقه فرهنگي با موضوع «شيوه‌هاي ارتقاي فرهنگ عمومي در محلات استان قم با محوريت مساجد» برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 31790 تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۲۰

حجت الاسلام و المسلمین «سعید روحانی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما) استان قم، ضمن گرامیداشت روز 14 آبان که در تقویم ایران به نام روز «فرهنگ عمومی» نامگذاری شده است، گفت: نامگذاری یک روز خاص برای این مناسبت، نشان از اهمیت آن و لزوم تعیین اهداف و سیاست‌گذاری‌های کلی و کلان برای این منظور دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فهما استان قم با بیان لزوم دخالت دادن مردم برای تغییر و اصلاح فرهنگ عمومی، افزود: یک اصل مهم در اصلاح فرهنگ عمومی، تغییر در باورها و دیدگاه‌های مردم و مسئولان نسبت به اصلاح فرهنگ است. به این صورت که اصلاح فرهنگ عمومی امری پیچیده، تدریجی، کم جلوه و پنهانی و همگانی است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به کانون های فرهنگی هنری مساجد در اصلاح و ارتقای فرهنگ عمومی با توجه به مردمی بودن این مجموعه ها، افزود: در این راستا و به منظور اطلاع رسانی و ایجاد دغدغه در مجموعه های فرهنگی استان قم، مسابقه فرهنگی با موضوع «شیوه های ارتقای فرهنگ عمومی در محلات استان قم با محوریت مساجد» برگزار می شود.

حجت الاسلام روحاني ادامه داد: به این منظور طی فراخوانی از فعالین فرهنگی در کانون های مساجد استان قم خواسته شد تا با توجه به تجربیات گرانقدر خود در عرصه فرهنگ، راهکارها و شیوه های پیشنهادی خود به منظور ارتقای فرهنگ عمومی در محلات استان قم با محوریت مساجد، را به ستاد هماهنگی کانون های فهما استان قم ارسال نمایند.

وی افزود: علاقه مندان به شرکت در مسابقه طرح های خود را از طریق پیام رسان ایتا به @Taaseman7 و یا به صورت حضوری یا پستی به آدرس خیابان شهید لواسانی، نبش کوچه 17، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم ارسال نمایید.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فهما استان قم با بیان اینکه ضمن تجلیل از 5 طرح برگزیده، از طرح های منتخب (با نظر کمیته داوران) جهت اجرا، حمایت خواهد شد، گفت: آخرین مهلت جهت شرکت در مسابقه 11 آذر 1400 می باشد و برندگان نیز در تاریخ 25 آذرماه روز پژوهش معرفی خواهند شد.