مساجد دارای کانون‌های فرهنگی هنری فعال موفق به جذب نسل جوان شدند
مساجد داراي کانون‌هاي فرهنگي هنري فعال موفق به جذب نسل جوان شدند
تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)؛

مساجد دارای کانون‌های فرهنگی هنری فعال موفق به جذب نسل جوان شدند

آيت الله سعيدي گفت: مساجدي که کانون‌هاي فعالي دارند توانسته‌اند به خوبي قشر جوان و نوجوان را به سمت خود جذب کرده‌ و با ارائه برنامه‌هاي فرهنگي مناسب در ارتقاءمعنوي جوانان موفق باشند.
شناسه خبر : 31842 تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۸:۱۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان قم، سومین نشست شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در سال ۱۴۰۰ به ریاست آیت الله «سید محمد سعیدی» و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، مدیرکل تبلیغات اسلامی و جمعی از مسئولان استانی در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) برگزار شد.

 

آیت الله سید محمد سعیدی در این نشست هماهنگی میان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه‌های بسیج را عامل برگزاری برنامه‌های فرهنگی مطلوب در مساجد دانست و اضافه کرد: مساجدی که کانون‌های فعالی دارند توانسته‌اند به خوبی قشر جوان و نوجوان را به سمت خود جذب کرده‌ و با ارائه برنامه‌های فرهنگی مناسب در ارتقاءمعنوی جوانان موفق باشند.

 

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین «سعید روحانی» گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت‌های بالایی که دارند و می‌توانند خدمات فرهنگی بسیاری را به دستگاه‌های اجرائی استان ارائه کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فهما استان قم افزود: کانون‌های مساجد ثبت شده در استان قم ۴۲۴ کانون ویژه برادران و ۲۲۰ کانون ویژه خواهران و همچنین ۶۶ کانون روستایی هستند که در مجموع ۵۳ هزار و ۹۴۷ نفر در این کانون‌ها عضویت دارند.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی درخصوص سطح تحصیلی مسئولان کانون‌های مساجد استان گفت: ۱۴۶ نفر از مدیران مدرک دکتری و دانشگاهی و ۱۶۷ نفر مدرک حوزوی و ۹۳ نفر دیپلمه هستند.

 

در ادامه تعدادی از حاضرین به بیان پیشنهادات خود در خصوص ارتقاء و پیشرفت جایگاه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد پرداختند.