کریمه اهل بیت(ع) بانویی است که حق شفاعت شیعیان را در روز قیامت دارد
کريمه اهل بيت(ع) بانويي است که حق شفاعت شيعيان را در روز قيامت دارد
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فهما استان قم:

کریمه اهل بیت(ع) بانویی است که حق شفاعت شیعیان را در روز قیامت دارد

حجت الاسلام روحاني با اشاره به جايگاه بسيار بالاي معنوي و علمي حضرت معصومه(س)، گفت: در مقام و منزلت و جايگاه اين بانوي بزرگوار نزد اهل بيت (ع) همين بس که از ايشان به عنوان شفيع مومنان نام برده‌اند.
شناسه خبر : 32162 تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۵۴

حجت الاسلام و المسلمین «سعید روحانی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما) استان قم، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز رحلت غریبانه برترین بانوی زمان خود، کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه (س) به تمامی محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، گفت: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به قصد ديدار برادر به سوى خراسان حركت كرد. وقتی به ساوه رسيد بيمار شد و پس از عزیمت به قم از دنیا رفت. بر اساس روایات وارده، زیارت قبر مبارکشان دارای ثواب فراوانی می باشد. مزار او در قم برکات فراوانی برای این شهر داشته است که از جمله آنها شکل گیری حوزه علمیه قم می باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فهما استان قم با بیان اینکه دختر امام کاظم(ع) جایگاه معنوی و علمی بسیار بالایی دارند و در قیامت شیعیان را شفاعت می کنند، افزود: در مقام و منزلت و جایگاه این بانوى بزرگوار نزد اهل بیت (علیهم السلام) همین بس كه امام صادق (علیه السلام) فرمودند: آگاه باشید بهشت هشت در دارد كه سه در آن به سوى قم است. بانویى از فرزندان من در آنجا وفات مى كند كه نامش فاطمه دختر موسى است. همه شیعیان ما به شفاعت او وارد بهشت مى شوند.

 

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه معصومه علیها السلام علاوه بر شرافت خانوادگی و ذاتی، در عرصه‌های ایمان و عمل نیز ممتاز و سرآمد بودند، گفت: سعادت و کمال حقیقی جز با گذر از تنگناهای نفسانیات و رسیدن به قله بلند معنویت، امکان‌پذیر نیست و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها این راه را با سربلندی طی کردند.

 

حجت الاسلام و المسلمین روحانی افزود: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها از معنویت وصف‌ناپذیری بهره داشتند و جان پاکشان به دانش و بینش و ایمان و اخلاص چنان آراسته بود که مقام معنوی ایشان، چه در زمان حیات و چه پس از آن، در میان اهل‌بیت شناخته شده بود.

 

وی با بیان اینکه انسان در اثر عبادت و بندگی خداوند، می‌تواند به جایی برسد که واسطه فیض الهی و مظهر اراده حق‌تعالی گردد، افزود: امام صادق علیه السلام در این‌باره می‌فرمایند: «بندگی خداوند، گوهری است که نهایت و باطن آن، فرمانروایی بر موجودات است». حضرت فاطمه معصومه علیها السلام نیز در پرتو جایگاه والای معنوی و مقامی که در نزد خدای متعال دارند، از موهبت عظیم عنایات الهی و الطاف ویژه پروردگار برخوردار گردیدند و بعد از وفات نیز دارای «کرامات» شگفتی هستند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فهما استان قم ادامه داد: آن‌حضرت که راه بندگی و اطاعت از خداوند را خالصانه پیمودند، هم در زندگی پر برکت خویش و هم بعد از آن، منشأ کرامات و عنایاتی بودند که هم‌چنان ادامه دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین روحانی با بیان اینکه توسل به خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام راه‌گشای انسان در سختی‌ها و حلال مشکلات در دشواری‌ها و سختی‌های زندگی است، افزود: توسل به حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها نیز از راه‌های نجات و از وسایل برآورده‌شدن حاجات، نیل به مقاصد و رفع بلیات و مشکلات است.

 

وی با اشاره به اینکه از دیرباز، آستان مقدس آن‌حضرت، منشأ هزاران کرامت بوده است، گفت: کرامات فراوان این بانوی گرامی، منحصر به جنبه مادی و ظواهر زندگی نمی‌شود، بلکه آنان‌که به دنبال پیمودن راه کمال و نیل به مقامات معنوی و یا زلال علم‌اند نیز برای رسیدن به اهداف و مقصد خویش، به آن‌حضرت متوسل می‌شوند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فهما استان قم ادامه داد: کرامت‌های فراوانی از این‌گونه «توسلات» در تاریخ باقی‌مانده که برای نمونه می‌توان حکیم متأله ملاصدرا- فیلسوف بزرگ عصر صفویه. را نام برد که هرگاه در مطالب علمی با مشکلات پیچیده‌ای روبه رو می‌شد، از روستای کهک قم به زیارت حضرت می‌آمد و با توسل به کریمه اهل‌بیت علیهم السلام، مشکلات علمی‌اش را حل می‌کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین روحانی در ادامه گفت: در طول تاریخ، عموم طبقات مردم، شاهد و ناظر بعضی از کرامات آن‌حضرت بوده و بر آن‌ها گواهی داده‌اند. کرامت‌های بی‌شمار آن‌حضرت باعث شده که کتاب‌های بسیاری به عنایات آن‌حضرت بپردازند؛ به‌طوری که گردآوری همه آن‌ها، نیازمند چندین جلد کتاب است.

 

وی در خاتمه افزود: کرامات و شفابخشی‌های حضرت معصومه علیها السلام فرقی با کرامات ائمه اطهار علیهم السلام ندارد و همه آن‌ها نشانه بزرگی و عظمت روح این بانوی شایسته و پیوسته به منبع فیض و کرم بی‌پایان خدای فیاض و کریم است.