اجرای برنامه قرآنی «چهل چراغ» در بیش از ۴۰ مسجد استان قم
اجراي برنامه قرآني «چهل چراغ» در بيش از ۴۰ مسجد استان قم
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فهما استان قم خبر داد:

اجرای برنامه قرآنی «چهل چراغ» در بیش از ۴۰ مسجد استان قم

حجت الاسلام والمسلمين روحاني در نشست شوراي توسعه فرهنگ قرآني استان قم با ارائه گزارشي از فعاليت هاي قرآني کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم از اجراي برنامه قرآني «چهل چراغ» در بيش از ۴۰ مسجد خبر داد.
شناسه خبر : 32473 تاریخ انتشار : ۳ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۴۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان قم: حجت الاسلام والمسلمین «سعید روحانی» در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم که به ریاست آیت الله «سید محمد سعیدی» و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه و مدیران و نمایندگان ادارات استان قم در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، به ارائه گزارشی از فعالیت های قرآنی کانون‌های فکری فرهنگی مساجد استان قم پرداخت.

 

مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي فهما استان قم با اشاره به مشارکت استان قم در مسابقات قرآنی مدهامتان که توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور برگزار شد، گفت: اهدای ۴ هزار جلد قرآن و مفاتیح، برگزاری جلسات تفسیر و اهدای ۱۴۰ دوره تفسیر قرآن از جمله فعالیت های این مجموعه بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ادامه داد: راه اندازی و اجرای طرح تلاوت نور، برگزاری دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم، اعزام مربی قرآنی به مساجد، برگزاری جلسات و کلاس‌های قرآن، اجرای برنامه «چهل چراغ» با محوریت برنامه های قرآنی شامل آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن در بیش از ۴۰ مسجد، حضور نوجوانان در ترتیل خوانی حرم مطهر، برگزاری ۳۰ محفل انس با قرآن در مساجد از جمله فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان قم می باشد.

 

آیت الله سعیدی نیز در این نشست با تأکید بر اینکه قرآن برای هدایت مردم نازل شده است، تصریح کرد: چیزی که برای مردم آمده باید توسط خود مردم هم اداره و ترویج شود؛ بنابراین فعالیت‌های قرآنی باید به گونه ای باشد که هزینه‌ها و اداره آن با خود مردم باشد و حضور مردم در آن احساس شود.