سامانه بچه‌های مسجد بهترین زیست‌بوم فرهنگی در راستای ارایه فعالیت‌های مسجدی است
سامانه بچه‌هاي مسجد بهترين زيست‌بوم فرهنگي در راستاي ارايه فعاليت‌هاي مسجدي است
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فهما استان قم؛

سامانه بچه‌های مسجد بهترین زیست‌بوم فرهنگی در راستای ارایه فعالیت‌های مسجدی است

حجت الاسلام و المسلمين روحاني در نشست توجيهي سومين رويداد ملي فهما 1400 استان قم، گفت: سامانه بچه‌هاي مسجد يکي از بهترين زيست‌بوم‌هاي مجازي است که در عرصه‌ فعاليت‌هاي فرهنگي مساجد به کار گرفته شده و منجر به شکل‌گيري شبکه پيوسته ميان کانون هاي مساجد در سطح کشور شد.
شناسه خبر : 32774 تاریخ انتشار : ۹ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۶:۱۶

حجت الاسلام و المسلمین «سعید روحانی» در نشست توجیهی سومین رویداد ملی فهما 1400 استان قم که بعد از ظهر امروز (9 آذرماه) به صورت مجازی برگزار شد، ضمن قدردانی از مسئولین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که خالصانه در عرصه فرهنگ تلاش می کنند، گفت: شما مصداق عینی کسانی هستید که به عمران مساجد و آبادانی مساجد اهمیت می‌دهید و تلاش می‌کنید و امیدوارم خداوند شما را به بهترین وجه پاداش دهد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فهما استان قم با بیان اینکه در سال‌های اخیر روز به روز با کمبود بودجه‌ بیشتری مواجه بودیم و هستیم که شاید کار فرهنگی سخت‌تر شده باشد، افزود: البته ما قائل نیستیم اگر بودجه‌ی فرهنگی نباشد کار فرهنگی را نمی توان انجام داد. درست است که بودجه به کفایت در اختیار ما نیست اما قرار نیست اگر بودجه نباشد سنگر را خالی کنیم تا دشمن هر کاری خواست انجام دهد.

 

وی ادامه داد: شما عزیزان اهمیت کار خود را قطعا می‌دانید و با جهادی که می‌کنید از طریق فعالیت های فرهنگی که با کمبود بودجه و با تلاش خالصانه و با هر زحمتی که هست، این کارهای فرهنگی را در مساجد انجام می دهید.

 

حجت الاسلام و المسلمین روحانی افزود: شما در جبهه‌ فرهنگی در مقابل دشمن ایستاده اید و اجازه نداده اید دشمن به هر صورتی و به هر قیمتی بتواند جوان و نوجوان و همه‌ی اقشار ما را به آن اهداف شومی که دارد و به سوی آن مقاصد غیر فرهنگی که در نظر دارد جلب کند و این جای خدا قوت دارد.

 

وی با اشاره به برگزاری سومین رویداد ملی فهما در سال 1400، افزود: در طول دو سال گذشته کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم بسیار خوش درخشیدند و هر 2 سال را به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران معرفی شدند. این قابل حصول و دستیابی نبود الا با همت خود شما و زحماتی که کشیدید. شما نه در این 2 سال بلکه در سالیان متمادی همیشه به صورت تشکیلاتی عمل کردید.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فهما استان قم با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های کار فرهنگی در عرصه‌ی مساجد در قم قویست، ادامه داد: کانون های فرنگی هنری مساجد استان قم بدلیل اینکه سالیان سال با عقد تفاهم نامه و با ایجاد ارکان فرهنگی در مسجد، کار تشکیلاتی را آغاز کرده بودند و این کار تشکیلاتی در کانون های مساجد استان قم ریشه دار است لذا الان که جریان فهما راه‌اندازی شده است، در این مدت آن اندوخته‌ای که در سال‌های قبل داشتند، حال به کمکشان آمد.

 

وی با بیان اینکه هر چه از رویداد ملی فهما گذشت و هر چه جلوتر رفتیم شاهد منسجم‌تر و قوی‌تر شدن سایت بچه‌های مسجد هستیم، افزود: سایت بچه‌های مسجد الحق و الانصاف یکی از بهترین زیست‌بوم‌های فرهنگی است که در عرصه‌ی فعالیت‌های فرهنگی مساجد به کار گرفته شده است و باعث شد کل کشور به صورت یک شبکه پیوسته با یکدیگر در ارتباط باشند.

 

حجت الاسلام و المسلمین روحانی ادامه داد: نباید از این نکته غفلت کنیم که هم اکنون تمامی مساجد گرد هم جمع هستند و می‌توانند از اندیشه‌های یکدیگر بهره ببرند و برنامه‌های یکدیگر را الگو قرار دهند و استفاده کنند که این نعمت بزرگیست.

 

وی افزود: شما وقتی برنامه‌های خود را در سایت بچه‌های مسجد ثبت می‌کنید فقط یک روی سکه این است که امتیازی را جذب می کنید ولی روی دیگر سکه این است که اندیشه‌ی شما و فعالیت های فرهنگی نشر پیدا می‌کند و شما در کل کشور اندیشه تان را گسترش می دهید و چه بسا افرادی که برنامه‌های شما را می‌بینند و الگو برداری می کنند ، این برنامه‌ها را در استان خود یا در شهر خود و محله‌ی خود انجام دهند و این صدقه‌ی جاری برای شما خواهد بود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فهما استان قم در خاتمه افزود: از تک تک شما این خواهش را داریم که سعی کنید این سامانه را در مساجد معرفی کنید و جذب حداکثری داشته باشید. اجازه دهید مردم محله از این رویداد فرهنگی خبردار شوند و بتوانند از آن برنامه‌هایی که شما در مساجد دارید بهره‌ی کافی را ببرند.