تکیه بر توانمندی اعضای کانون‌ها و کمک‌های مردمی رمز موفقیت بچه‌های مسجد است
تکيه بر توانمندي اعضاي کانون‌ها و کمک‌هاي مردمي رمز موفقيت بچه‌هاي مسجد است
مسئول کانون فرهنگی هنری ولایت مسجد امام خمینی(ره)؛

تکیه بر توانمندی اعضای کانون‌ها و کمک‌های مردمی رمز موفقیت بچه‌های مسجد است

طالبي با اشاره به برگزاري سومين رويداد ملي فهما گفت: يکي از مهمترين رويکرد ها در موفقيت عملکرد يک کانون تکيه بر توانمندي اعضا و همچنين بهره مندي از کمک‌هاي مردمي است.
شناسه خبر : 33649 تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۷:۲۳

«محمدرضا طالبی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به این که حدود شش ماه است که به عنوان مسئول کانون فرهنگی هنری ولایت مسجد امام خمینی(ره) واقع در خیابان دانیال قم فعالیت می کند، اظهار کرد: من از دوران راهنمایی وارد حلقه های کمک مربی شدم و کلاس سوم دبیرستان، مربی کانون شدم. سال بعد یعنی سال 1390 برای تحصیل وارد حوزه علمیه شدم و مربیگری را در کنار تحصیلات حوزوی ادامه دادم. هم اکنون نیز در پایه دهم حوزه مشغول به تحصیل هستم.

 

وی  ادامه داد: در این مجال می خواهم از زحمات حجت الاسلام «ترابی کمال» مدیر قبلی کانون قدردانی کنم که با وجود اینکه دیگر در محدوده محل کانون سکونت ندارد اما همچنان ارتباط خود را با کانون و مسجد جفظ کرده است.

مسئول کانون فرهنگی هنری ولایت افزود: تلاش ما در کانون بر این اساس بوده که به معنای واقعی کلمه، از همه ظرفیت های ممکن نهایت استفاده مطلوب را ببریم و به همین دلیل از توانمندی اعضا در سنین مختلف بر اساس استعداد و ظرفیت آن ها استفاده کرده ایم که این مسأله شامل برگزاری مسابقات و جشنواره ها و نیز دیگر فعالیت های فرهنگی و هنری با محوریت مسجد بوده است.

 

وی گفت: یکی از مسابقات بزرگی که حتی در سطح کشوری برگزار کردیم، مسابقه تهیه روزنامه دیواری با عنوان طرح «کریمه» بوده است که این برنامه را همچنین در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و در ایام ولادت ایشان برگزار نمودیم و با استقبال خوب از سراسر کشور همراه بود.

 

طالبی افزود: همچنین در برگزاری مسابقات قرآنی به خصوص با دیگر پایگاه ها و کانون ها هم افزایی خوبی داشته ایم و کوشیده ایم از تجربیات و ظرفیت های دیگران نیز بهره مند شویم. همچنین از ایده های جدید و جذاب استقبال کرده ایم و همواره بنای ما بر این بوده که از دیدگاه و نظرات بچه ها استفاده کنیم.

 

وی تصریح کرد: هر چند که دغدغه مالی یکی از دغدغه های جدی همه کانون هاست، اما با این حال مسئول سابق کانون، از ظرفیت خیرین و گروه های مردمی استفاده می کرد و ما نیز بر همین اساس حرکت کرده و از ظرفیت کمک های مردمی، خیرین و نذرهای فرهنگی در این رابطه بیشترین استفاده را داشته ایم که این رویکرد ما به الگویی برای دیگران تبدیل شده است.

 

وی با اشاره به موفقیت های اعضای کانون ولایت مسجد دانیال قم طی سال های اخیر گفت: ما در بخش گروه سرود، رتبه برتر کشوری داشته ایم و در این سال ها نیز در برخی مسابقات فرهنگی و ورزشی، حائز رتبه شده ایم و به لطف الهی روحیه خودباوری در بین بچه های ما به خوبی شکل گرفته و چه در زمینه کارهای فرهنگی و هنری و ورزشی و چه فعالیت های رسانه ای و فضای مجازی، شاهد بازخوردهای مثبت این روحیه و تلاش جمعی هستیم.

 

طالبی با بیان این که از ماه گذشته دوره آموزش بازی نامه نویسی را شروع کرده ایم، افزود: معتقد هستم که شاید برخی بچه ها نتوانند به شکل فنی بازی سازی داشته باشند اما به لحاظ محتوایی و ایده پردازی می توانند در زمینه بازی نامه نویسی نقش آفرین باشند و مهم این است که این ظرفیت ها به فعلیت درآید.

 

وی با بیان این که در حال حاضر 150 نفر عضو کانون ولایت هستند که بیش از نیمی از آن ها از سن 9 تا 20 ساله فعال هستند، افزود: در زمینه تهیه و انتشار مستند کوتاه، کلیپ و تیزر در راستای جهاد تبیینی که مقام معظم رهبری تأکید دارند، فعالیت های بسیاری داشته ایم، ضمن آن که آموزش برنامه نویسی و فتوشاپ نیز از دیگر فعالیت ها و برنامه های کانون ولایت است.

 

وی اظهار داشت: بنده در همان آغاز طلبگی ازدواج کردم و هم اکنون دارای سه فرزند هستم و با همه این مشغله ها معتقد هستم که اگر با نگاه جهادی و بسیجی وار به کار تشکیلاتی بپردازیم و از ظرفیت ها در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی به خوبی استفاده نماییم، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری ولایت همچنین ضمن تقدیر از رویکرد اخیر رویداد ملی فهما و کانون های مساجد کشور گفت: این که فهما به دنبال ثمره و خروجی فعالیت هاست، این مساله واقعاً ارزشمند است. این طور نباشد که صرفاً بسنده به آمارها شود بلکه باید ثمره فعالیت های فرهنگی مطرح شود و این که مثلاً کانون ها در مناطق خود چه آثار و برکاتی داشته اند

 

این فعال مسجدی گفت: آن چه مهم است این که باید کار تشکیلاتی و منظم در دستور کار باشد و این که با این نوع کار منبعث از فرهنگ جهادی می توانیم برای بچه های نسل جدید الگو معرفی کنیم.

 

وی ابراز امیدواری کرد که زمینه ای فراهم شود که طلاب و دانشجویان جوان و خوش فکر بتوانند در سطح مساجد و کانون ها منشأ آثار و برکات باشند و به خصوص در بحث تولید محتوا نقش آفرینی کنند، البته شکی نیست این مهم در سایه حمایت هدفمند مسئولان محقق می گردد.