رویداد ملی فهما شبکه‌سازی فرهنگی مسجدمحور را رقم زد
رويداد ملي فهما شبکه‌سازي فرهنگي مسجدمحور را رقم زد
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فهما استان قم:

رویداد ملی فهما شبکه‌سازی فرهنگی مسجدمحور را رقم زد

حجت الاسلام روحاني با بيان اينکه فهما يک گام اساسي در ايجاد تشکيلات کشوري برداشته است، گفت: اين رويداد ملي در واقع شبکه‌سازي فرهنگي مسجد محور را ايجاد کرد.
شناسه خبر : 33651 تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۹:۳۹

حجت‌الاسلام «سعید روحانی» در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان قم، در تشریح نقش‌آفرینی رویداد ملی فهما در شناسایی نخبگان و کشف استعدادها، گفت: تحقق این هدف به استان ها و فعالیت های کانون ها بستگی دارد. اگر استانی در رویداد فهما مبتنی بر ظرفیت‌های بومی کانون های حرکت کند  و از سوی دیگر با هدف ثبت اطلاعات واقعی کانون ها، گام بردارد می تواند نقش مهمی را در کشف این استعدادهای مسجدی ایفا کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فهما استان قم افزود: فرض کنید ما در جریان فهما متوجه شدیم که نیاز است تا به کانون‌ها شیوه طرح نویسی را آموزش دهیم،  یا نحوه تولید کلیپ های چند رسانه‌ای، یا چگونگی ورود در شبکه‌های تعاملی یا فعالیت های خودجوش یا ... اگر که اساتیدی را بکار گرفتیم تا به کانون ها آموزش دهند، کانون‌ها وقتی ورود پیدا کنند آن موقع ظرفیت‌های نخبگانی نمودار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: اگر فهما در استان مبتنی بر توانمندی های کانون ها و رشد کانون ها برگزار شود، نقش اساسی در شناسایی نخبگان و کشف استعدادها خواهد داشت.

 

حجت الاسلام روحانی در تشریح دستاوردهای برگزاری سه دوره رویداد ملی فهما در سطح کانون‌های مساجد، ابراز کرد: دستاوردهای برگزاری سه دوره از رویداد ملی فهما در استان قم از چندین منظر قابل توجه است؛ ما طی 13 سال گذشته هرساله با کانون‌ها تفاهم نامه داشتیم و به همین سبک هم کار می‌کردیم. از این نظر است که در تمام این سال‌ها قم با اختلاف قابل توجهی نسبت به استان های دیگر برتر است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فهما استان قم در ادامه بیان کرد: بنابراین دستاوردهای سه دوره رویداد ملی فهما برای ما از این جهت بود که کانون‌های ما مشاهده کردند که این اندیشه، کشوری شده است. در نتیجه اطمینان بیشتری هم به ما کردند و عدم آن خودباوری که داشتند نیز از بین رفت. یعنی الان به خودباوری آن ها افزوده شده و اعتماد به نفسشان بالا رفته است و این یکی دیگر از دستاوردها بود.

 

وی افزود: فهما یک گام اساسی در ایجاد تشکیلات کشوری برداشت که در آینده بین‌المللی خواهد شد.

 

حجت الاسلام روحانی در ادامه گفت: کانون های مساجد با ثبت اطلاعات و همراه بودن، به ما نشان دادند که چه ظرفیت‌هایی در سطح استان ها و کشور وجود دارد که ما می‌توانیم از آن بهره ببریم و تا به حال غفلت کردیم.

 

وی با بیان اینکه کدام مولفه ها، نقطه‌ی عطف فعالیت‌ها در فهمای 1400 است، گفت: من احساس می‌کنم دو نکته‌ اساسی در فهما 1400 بود که در سال‌های پیش ندیدم. اولا شبکه‌های تعاملی که باعث شد کانون‌ها بتوانند ارتباط بیشتری با یکدیگر بگیرند و ذیل این ارتباط نواقص فعالیتی خود را رفع کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فهما استان قم در ادامه بیان کرد: همین که کانون ها ذیل این رویداد ملی توانستند یک شبکه شوند حایز اهمیت است؛ اما نکته دوم که نسبت به سال‌های قبل شاید متمایز باشد، بحث فعالیت‌های خود جوش است. فعالیت های خودجوش اجازه می‌دهد به کانونی که دارای خودباوری، خلاقیت و نوآوری است و میخواهد حرکت اندیشمندانه ای داشته باشد، می‌تواند مستقل از تمام چیزهایی که تا به حال تعریف شده اما در موضوع خواسته شده توانایی های خود را نشان دهد.

 

حجت الاسلام روحانی در پایان اظهار کرد:ما به دنبال این حرکتِ جدیدِ خلاقِ دارایِ نوآوریِ درون رواق هستیم. پس اینجا آن اتاق فکر یا هیئت اندیشه ورزی که ما برای کانون ها در سال های اخیر فراهم کرده بودیم یقینا می تواند در مسیر فعالیت هایشان یاری رسان باشند و کانون ها را در فعالیت های خودجوش در قم نسبت به کشور شاخص کند. لذا این دو مطلب که یکی شبکه‌ های تعاملی و فعالیت های خودجوش را نقطه عطف فهما 1400 می دانم.