گزارشی از فعالیت‌های متنوع کانون فرهنگی هنری ارشاد/ از کارآفرینی برای مسجدی ها تا صادرات محصول به کشورهای همسایه
گزارشي از فعاليت‌هاي متنوع کانون فرهنگي هنري ارشاد/ از کارآفريني براي مسجدي ها تا صادرات محصول به کشورهاي همسايه

گزارشی از فعالیت‌های متنوع کانون فرهنگی هنری ارشاد/ از کارآفرینی برای مسجدی ها تا صادرات محصول به کشورهای همسایه

امام جماعت مسجد چهارده معصوم(ع) با تشريح فعاليت‌هاي کانون ارشاد در بخش‌هاي مختلف، از کارآفريني براي بيش از يکصد نفر به صورت مستقيم و غير مستقيم و صادر کردن محصولات اين کانون خبر داد.
شناسه خبر : 34608 تاریخ انتشار : ۴ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۰۴

حجت الاسلام والمسلمین «اسدالله کریمی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به فعالیت های مختلف مسجد چهارده معصوم(ع) و کانون فرهنگی هنری ارشاد گفت:این مسجد از اذان صبح تا ساعت 22 به صورت مستمر فعال بوده و همگان از خدمات این مسجد و کانون فرهنگی هنری آن بهره مند می شوند.

 

امام جماعت مسجد چهارده معصوم(ع)ادامه داد: در این مسجد و کانون برنامه های متنوعی برگزار می شود که توانسته است جوانان و نوجوانان بسیاری را به مسجد جذب کند.

وی کار آفرینی و اشتغالزایی را یکی از برنامه های این کانون عنوان کرد و افزود: زیرزمین مسجد را به سالن ورزشی تبدیل کردیم که در این سالن که به نام شهد سلیمانی زین شده است 350 نفر عضو هستند.

 

کریمی ادامه داد: در این سالن ورزشی که شامل فضای 300متری با امکانات ورزشی و بدنسازی می شود 5 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده اند و  سالن در دوشیفت خانم ها و آقایان فعالیت می کند.

وی در ادامه به اجرای طرح کافه کتاب اشاره کرد و گفت: یک تیم 6 نفره با مسئولیت آقای خوجکی  با حضور در مدارس اطراف مسجد به قصه گویی می پردازند. کتاب هایی که قصه ی آن در مدارس روایت می شود از جمله کتاب هایی است که دغدغه تربیتی دارند و در نهایت این کتاب ها با تخفیف به مدارس ارائه می شود و از این طرح 5هزار دانش آموز دختر و پسر بهره مند می شوند.

مسئول هیات امنای مسجد چهارده معصومه(ع) در ادامه به کارآفرینی برای 20 نفر در بخش تولید کارهای چوبی ازجمله مبلمان، منبت و غیره اشاره کرد و گفت: در این بخش 20 نفر به صورت مستقیم در 20رشته فعالیت می کنند و تولیدات آنها به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین کریمی همچنین به بخش آموزش طب اسلامی اشاره کرد و گفت: بحث آموزش سلامت و تغذیه را از ساعت 14 تا پیش از اذان داریم و تاکنون چندین دوره توسط حجت الاسلام محمدی یکتا برگزار شده است  و در همین راستا مغازه عطاری نیز در کنار مسجد فعالیت می کند که خود ایجاد اشتغال کرده است.

امام جماعت مسجد چهارده معصوم(ع) همچنین به بخش خیاطی اشاره کرد و گفت: در این بخش، هم در بحث آموزش و هم در بحث تولید 20 نفر مشغول به کار هستند.

 

وی با بیان اینکه در کارگاه خمیرسازی مسجد نیز 3 نفر مشغول به تولید خمیربازی برای کودکان هستند گفت: مرکز خدمات کامپیوتری و طراحی موبایلی نیز در این مسجد 4 نفر را مشغول به کار کرده است.

 

وی همچنین با اشاره به فعالیت مرکز خیریه این مسجد گفت: شورای طرح محسنین در این مسجد فعال بوده  و 6نفر به صورت مستقیم و البته به صورت افتخاری در این قسمت فعالیت می کنند که 70 خانوار نیازمند را شناسایی کرده و تحت پوشش داریم.

 

امام جماعت مسجد چهارده معصوم(ع) همچنین به فعالیت آشپزخانه مسجد اشاره کرد و گفت: از آنجا که افراد نیازمند اصولا برای گذران زندگی ابتدا از خوراک خود می زنند و این موضوع باعث ضعف جسمانی آنها  و فرزندان آنان می شود، ما در هر ماه 5 وعده غذای گرم را برای خانوارهای نیازمند در نظر داریم که در این راستا نیز 20نفر در آشزخانه مسجد مشغول به کار هستند.

 

مسئول هیات امنای مسجد چهارده معصومه(ع) در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت مدرسه مسجد محور پرداخت و گفت: در این کانون آموزش های درسی را برای پایه های یک تا9 داریم که 10 طلبه آموزش های دانش آموزان را بخصوص در بخش قرآن و نهج البلاغه به عهداه دارند که در پایان هر ترم دانش آموزان با شرکت در آزمون های آموزش و پرورش مدرک تحصیلی دریافت می کنند.