تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از برکات انقلاب اسلامی است
تشکيل کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد از برکات انقلاب اسلامي است
عضو مجلس خبرگان رهبری:

تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از برکات انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمين ديرباز با اشاره به اهميت فعاليت‌هاي اثرگذار فرهنگي در دل مسجد اظهار کرد: تشکيل کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد از برکات انقلاب اسلامي است.
شناسه خبر : 35897 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۱۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان قم، حجت الاسلام و المسلمین«عسکر دیرباز» با اشاره به اهمیت فعالیت کانون های مساجد ابراز داشت: این کانون ها بی شک از جمله برکات انقلاب اسلامی است و همان طور که مسجد در صدر اسلام در عرصه ها و ابعاد گوناگون زندگی مردم تأثیرگذار بوده به لطف الهی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و به برکت هدایت ها و رهنمودهای امامین انقلاب، مساجد چنین جایگاهی پیدا کرده اند و در این میان کانون های مساجد نیز بسیار مفید و اثرگذار ظاهر شده اند.


عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: همان طور که امام امت فرمود مسجد سنگر است و در دفاع مقدس به خصوص اهمیت این کلام حضرت امام (ره) را درک کردیم که چگونه مساجد به محور کلیدی برای اعزام به جبهه تبدیل شدند.


رئیس دانشگاه قم همچنین با اشاره به این که تشکیل کانون های فرهنگی و هنری در مساجد یکی از گام های بسیار خوبی بوده که امروز برکات آن را مشاهده می کنیم، گفت: مهم آن است که در قالب های اثرگذار فرهنگی و هنری و رسانه ای، فرهنگ ایثار و شهادت و سبک زندگی اسلامی را به نسل جوان منتقل کنیم و این مساله از جمله رسالت های مهم کانون های مساجد به شمار می رود.


وی خاطرنشان کرد: کانون های مساجد حقیقتاً از جمله سنگرهای مهم دفاع از انقلاب اسلامی است که هم در بین نوجوانان و جوانان و هم خانواده ها، فعالیت های آن تأثیرگذار است، البته باید چه در عرصه تولید محتواهای هنری و فرهنگی و چه برنامه ریزی و انسجام بخشی، قوی تر و بهتر از قبل ظاهر شوند.


حجت الاسلام دیرباز همچنین بیان داشت: بنده با فعالیت کانون ها آشنا هستم و با برخی از آنها نیز ارتباط دارم و انصافاً باید تقدیر و تشکر داشته باشم از زحمات و تلاش های این عزیزان که در کنار پایگاه های بسیج در مساجد، به ارتقای توانمندی های نسل جوان در عرصه های گوناگون اهتمام می ورزند.