دومین جشنواره تئاتر استانی بچه‌های مسجد در استان قم به کار خود پایان داد
دومين جشنواره تئاتر استاني بچه‌هاي مسجد در استان قم به کار خود پايان داد

دومین جشنواره تئاتر استانی بچه‌های مسجد در استان قم به کار خود پایان داد

دومين جشنواره تئاتر استاني بچه‌هاي مسجد با تجليل از برترين‌ها به کار خود پايان داد.
شناسه خبر : 36037 تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۳:۰۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان قم، عصر جمعه ۲۰ اسفند دومین جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تجلیل از گروه‌های برتر به کار خود پایان داد.


مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان با بیان این که ۶۴ گروه نمایشی بچه‌های مسجد در قم فعال هستند، گفت: در دومین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد ۴۰ گروه نمایشی شرکت کردند.


«احمد سلیمانی» در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: با داوری این اجرا‌ها در نهایت، ۱۱ گروه نمایشی آقایان و ۶ گروه نمایشی بانوان برتر شدند.


به گفته وی، از این گروه‌های برگزیده، دو گروه به نمایندگی از استان در جشنواره ملی آیات که بهار سال آینده در تهران برگزار می‌شود شرکت می‌کنند.

 

رئیس حوزه هنری استان هم در این مراسم با اشاره به ضرورت استفاده از ابزار هنر برای ترویج معارف دینی گفت: در سال آینده، سه رشته نمایشنامه نویسی، تئاتر و تئاتر عروسکی با حضور اساتید برتر کشور در مساجد استان آموزش داده می‌شود.


در ادامه این مراسم حجت الاسلام «سیداحمد موسوی»، نیز با اشاره به درخشش بچه های قم در رویداد ملی فهما اظهار داشت: حمایت از جریان آموزش و تربیت استعدادهای فرهنگی و هنری در سطح مساجد استان از جمله مهم ترین برنامه های ماست که در همین راستا در سال های اخیر تحرک خوبی را شاهد بوده ایم.


مسئول فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فهما قم افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد قم به برکت وجود حوزه‌ علمیه نسبت به سایر استان‌ها فعالیت بیشتر و مؤثرتری دارد، منتهای مراتب باید مسئولان استان حمایت بیشتری از این کانون ها به عمل آورند تا زمینه شکوفایی بیشتر استعدادهای نوجوان و جوان اهل مسجد در قم فراهم شود.


وی همچنین گفت: به خصوص ما انتظار داریم که از گروه های تئاتری در مساجد قم حمایت مناسبی به عمل آید.

حجت الاسلام موسوی ابراز امیداری کرد: در نیمه شعبان سال آینده با شکل‌گیری گروه‌های تئاتر خیابانی از دل مساجد استان بتوانیم نمایش‌های مختلفی را با موضوع مهدویت به اجرا بگذاریم.


گفتنی است پایان این مراسم از برگزیدگان دو بخش خواهران و برادران تجلیل به عمل آمد و در بخش بازیگران بانوان، فاطمه یاری نورعلی بازیگر نمایش «آرزو» از مسجد حضرت ولیعصر(عج) حائز رتبه دوم و ریحانه خیرخواه بازیگر نمایش «ساعت حرکت» از مسجد جوادالائمه(ع) حائز رتبه سوم شدند، ضمن آن که نمایش «مادر جان سلام» از مسجد امام موسی کاظم(ع) به عنوان نمایش برگزیده جشنواره معرفی شد.


همچنین در بخش نمایشنامه، جایزه هیئت داوران به طور مشترک به فاطمه کیمیا برای نمایشنامه «آخرین تقلب» از مسجد حسینی و محمدرضا جهانبخش برای نمایشنامه «سه شعبه» از مسجد مصطفی خمینی تقدیم شد، ضمن آن که از حبیب‌الله خوشدل برای نمایشنامه «سحر سامری» از مسجد جامع جعفریه تقدیر به عمل آمد.


در بخش بازیگران برادران، به طور مشترک از پارسا حیدری بازیگر نمایش «کفاش‌باشی» از مسجد ائمه اطهار(ع)، معین گل‌وردی بازیگر نمایش «آخرین تقلب» از مسجد رسالت، حسن حیدری بازیگر نمایش «شب امتحان» از مسجد حسینی، محمد امین رستگاری بازیگر نمایش «ماجرای اژدهایی که اژدها نبود» از مسجد عبداللهی،  محمد مهدی تاج بازیگر نمایش «به وقت بیداری» از مسجد چهارده معصوم(ع)، عرفان سلیقه بازیگر نمایش «اسم شب» از مسجد فاطمه زهرا(س)، امیرمحمد ذوالفقاری بازیگر نمایش «سحر سامری» از مسجد جامع جعفریه و سید علیرضا میری بازیگر نمایش «کفش» از مسجد علوی تقدیر شد.


همچنین در این بخش از سید ابوالفضل موسوی برای بازی در نمایش «صندوقچه و دزدان» از مسجد چهارده معصوم به طور ویژه تقدیر به عمل آمد.


بنابر این گزارش، هیئت داوران جایزه خود را در این بخش با در نظر گرفتن مؤلفه‌های کارگردانی، بازیگری و متن، به ترتیب به نمایش‌های «شب امتحان» از مسجد حسینی، «کفاش‌باشی» از مسجد ائمه اطهار و «سه‌شعبه» از مسجد مصطفی خمینی تقدیم نمود، ضمن آن که از دو نمایش «آخرین تقلب» از مسجد رسالت و «سحر سامری» از مسجد جامع جعفریه نیز تقدیر شد.

لازم به ذکر است هیئت داوران در خاتمه، دو نمایش «سه شعبه» از مسجد مصطفی خمینی و «شب امتحان» از مسجد حسینی را به دبیرخانه جشنواره سراسری تئاتر مسجد معرفی کرد.