ضرورت بهره‌گیری از ابزار هنر در ترویج معارف دینی/برگزاری برنامه‌های آموزشی ویژه هنر نمایش در سطح مساجد قم
ضرورت بهره‌گيري از ابزار هنر در ترويج معارف ديني/برگزاري برنامه‌هاي آموزشي ويژه هنر نمايش در سطح مساجد قم
مدیر حوزه هنری استان قم تاکید کرد:

ضرورت بهره‌گیری از ابزار هنر در ترویج معارف دینی/برگزاری برنامه‌های آموزشی ویژه هنر نمایش در سطح مساجد قم

روزبهاني بر لزوم بهره گيري حداکثري از ابزار هنر به منظور تبيين و ترويج معارف اسلامي تأکيد کرد و گفت: اجراي برنامه هاي آموزشي به خصوص در سه رشته نمايشنامه نويسي، تئاتر و تئاتر عروسکي در سطح مساجد استان، از جمله برنامه هاي مهم ما در سال آينده است.
شناسه خبر : 36038 تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۳:۱۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان قم، محمدعلی روزبهانی، عصر (جمعه۲۰اسفند) طی سخنانی در مراسم اختتامیه دومین جشنواره تئاتر بچه های مسجد که در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره به این که مجموعاً ۶۴ گروه نمایشی بچه‌های مسجد در قم فعالیت می کنند، گفت: در دومین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد، ۴۰ گروه نمایشی از استان قم شرکت کردند که نسبت به مجموع گروه های شرکت کننده در کل کشور، آمار بالایی محسوب می شود.

 

مدیر حوزه هنری استان قم افزود: پس از به روی صحنه رفتن اجراها در پلاتوی ماه حوزه هنری استان و انجام داوری ها در دو بخش خواهران و برادران، ۱۱ گروه نمایشی آقایان و ۶ گروه نمایشی بانوان به عنوان آثار برتر و قابل تقدیر شناخته شدند.

 

وی همچنین گفت: از این تعداد نیز البته دو گروه به نمایندگی از استان قم در جشنواره ملی آیات که بهار سال 1401 در تهران برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

 

مدیر حوزه هنری استان در ادامه بر لزوم بهره گیری حداکثری از ابزار هنر به منظور تبیین و ترویج معارف اسلامی تأکید کرد و گفت: هنر نمایش از جمله هنرهای تأثیرگذار بر مخاطب است که در این راستا حوزه هنری استان قم بنای جدی بر حمایت از گروه های تئاتری به خصوص با محوریت مساجد را دارد.

 

وی همچنین ابراز داشت: یکی از برنامه های مهم ما در سال آینده، اجرای برنامه های آموزشی به خصوص در سه رشته نمایشنامه نویسی، تئاتر و تئاتر عروسکی است که این مهم با حضور اساتید برتر استان و کشور در سطح مساجد قم انجام می شود.