حضرت خدیجه (س)؛ اولین بانوی مسلمان و حامی رسالت
حضرت خديجه (س)؛ اولين بانوي مسلمان و حامي رسالت

حضرت خدیجه (س)؛ اولین بانوی مسلمان و حامی رسالت

حجت الاسلام والمسلمين روحاني با بيان اينکه حضرت خديجه (س) اولين بانوي عرب در ميان زنان بود که به پيامبر(ص) ايمان آورد، گفت: حضرت خديجه(س) حضوري درخشان در کنار پيامبر داشت و در تمام سختي هاي دوران رسالت پيامبر(ص)، همراه ايشان بود.
شناسه خبر : 36777 تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۰۲

حجت الاسلام والمسلمین «سعید روحانی» در گفت وگو با  ستاد ارتباطات رسانه ای )فهما( از استان قم، ضمن تسلیت به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) گفت: حضرت خدیجه (س) اولین بانوی عرب در میان زنان بود که به پیامبر(ص) ایمان آورد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فهما قم افزود: حضرت خدیجه(س) قبل از ازدواج با پیامبر(ص) خواب دیده بود خورشید از آسمان به خانه آنها فرود آمده و وقتی خواب خود را تعبیر کرد گفتند تو با کسی ازدواج می کنی که شهرت او عالم گیر خواهد شد و در همان ایام پیامبر(ص) از خدیجه خواستگاری کرد و ایشان را به همسری برگزید.

 

وی  ادامه داد: پحضرت خدیجه به خاطر زیبایی صورت و داشتن ثروت با پیامبر(ص) ازدواج نکرد بلکه حضرت خدیجه(س) زیبایی سیرت و وجود پیامبر را دیده بود و با ایشان ازدواج کرد که پایداری این ازدواج ناشی از درک صحییح حضرت خدیجه(س) از وجود پیامبر بوده است.

 


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) در زندگی پاکباز بود گفت: ایشان تمام ثروت خود را در اختیار شخص پیامبر قرار داد و ایمان خود به پیامبر(ص) و حرکت در مسیر آن حضرت را در زندگی مشترک خود و ایشان به نمایش گذاشت.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه حضرت ابوطالب به دلیل مشکلات اقتصادی فرزند خود حضرت علی (ع) را به پیامبر(ص) سپرده بود تا از او نگهداری کند و در خانه او پرورش یابد،گفت: حضرت خدیجه(س) نیز با کمال اشتیاق حضرت علی(ع) را بدون کوچکترین اعتراض و ناراحتی پذیرفتند و امام علی(ع) در خانه پیامبر به شکوفایی رسید.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم تاکید کرد: این وفاداری حضرت خدیجه به حضرت رسول،  نشان از عمق فهم و شخصیت ایشان در خانواده و اجتماع بوده که سرشار از ایثارگری و درایت در زندگی است.


وی با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) همیشه در راحتی و خوشی در کنار پیامبر(ص) نبودند بلکه در تمام مراحل سختی و دشواری همراه ایشان بودند افزود: حضرت خدیجه(س) حضوری درخشان در کنار پیامبر داشت و در تمام سختی دوران رسالت پیامبر(ص) همراه ایشان بود.

 

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد:حضرت خدیجه(س) آنقدر سخاوتمند بود که در دوران رسالت پیامبر از پول، ثروت و سرمایه خود به قبیله بنی هاشم کمک و مساعدت می کرد، رسول اکرم(ص) می فرماید: خدیجه زمانی به من ایمان آورد و ثروتش را در اختیار من نهاد که بزرگان عرب خواستار او بودند اما او با من ازدواج کرد و تا پایان عمر بر من وفادار ماند.