همدلی و هم‌افزایی بین کانون‌های مساجد و بسیج رمز موفقیت فعالیت‌های فرهنگی است
همدلي و هم‌افزايي بين کانون‌هاي مساجد و بسيج رمز موفقيت فعاليت‌هاي فرهنگي است
مدیر ستاد فهما استان قم:

همدلی و هم‌افزایی بین کانون‌های مساجد و بسیج رمز موفقیت فعالیت‌های فرهنگی است

حجت الاسلام والمسلمين روحاني در نشست مسئولين کانون هاي برتر مساجد قم با فرمانده سپاه علي بن ابيطالب(ع) گفت: هرجا که ارکان مسجد با يکديکر همسو، هماهنگ و همدل بوده اند آن مسجد علاوه بر عملکرد قوي موفق به پشتيباني
فرهنگي محله و منطقه خود شده است.
شناسه خبر : 36997 تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۸:۳۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) استان قم، ظهر روز سه شنبه30فروردین) نشست صمیمی مسئولین کانون های فرهنگی هنری برتر مساجد قم با فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) و معاونان وی برگزار شد.

 

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین «سعید روحانی» با اشاره به برگزاری سومین رویداد ملی فهما در سال 1400، گفت: در طول سه دوره کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم بسیار خوش درخشیدند و هر۳سال را (با اختلاف امتیاز زیاد از سایر استان ها)،به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران معرفی شدند.

 

مدیر ستاد فهما استان قم با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های کار فرهنگی در عرصه‌ی مساجد در قم قوی است، ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم بدلیل اینکه سالیان سال با عقد تفاهم نامه و با ایجاد ارکان فرهنگی در مسجد، کار تشکیلاتی را آغاز کرده بودند و این کار تشکیلاتی در کانون های مساجد استان قم ریشه دار است لذا در این سال ها که جریان فهما راه‌اندازی شد، در این مدت آن اندوخته‌ای که در سال‌های قبل داشتند،  به کمکشان آمد.

 

حجت الاسلام و المسلمین روحانی با اشاره به فواید بسیار زیاد سامانه بچه های مسجد، ادامه داد: وقتی برنامه‌ای در سایت بچه‌های مسجد ثبت می‌شود فقط یک روی سکه این است که امتیازی را جذب می کنند ولی روی دیگر سکه این است که اندیشه‌ هاو فعالیت های فرهنگی نشر پیدا می‌کند و این اندیشه در کل کشور گسترش مییابد و چه بسا افرادی که برنامه‌ها را می‌بینند و الگو برداری می کنند، این برنامه‌ها را در استان خود یا در شهر خود و محله‌ی خود انجام دهند .

 

مدیر ستاد فهما استان قم افزود: رویداد ملی فهما در ۱۲ رواق با بیش از ۴۰ عنوان برنامه برگزار ‌شد که با ایجاد رقابت سالم در سامانه مجازی بچه‌های مسجد به دنبال شناسایی کانون‌های توانمند مساجد در اجرای برنامه های فرهنگی هنری برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است و استان قم در این رواق ها رتبه های برتر را کسب کرد.

 

حجت الاسلام روحانی در ادامه تصریح کرد: کانون های مساجد با ثبت اطلاعات و همراه بودن، به ما نشان دادند که چه ظرفیت‌هایی در سطح استان ها و کشور وجود دارد که ما می‌توانیم از آن بهره ببریم و تا به حال غفلت کردیم.

 

وی با بیان اینکه کدام مولفه ها، نقطه‌ی عطف فعالیت‌ها در فهمای 1400 است، گفت: من احساس می‌کنم دو نکته‌ اساسی در فهما 1400 بود که در سال‌های پیش ندیدم. اولا شبکه‌های تعاملی که باعث شد کانون‌ها بتوانند ارتباط بیشتری با یکدیگر بگیرند و ذیل این ارتباط نواقص فعالیتی خود را رفع کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری استان قم در ادامه افزود: همین که کانون ها ذیل این رویداد ملی توانستند یک شبکه شوند حایز اهمیت است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود پایگاه های بسیج در مساجد گفت: بسیج یکی از ارکان ارزشمند و قوی در مسجد است واعتقاد راسخ ما به بسیج بوده و هست و همیشه تاکید داریم که فعالیت های کانون های مساجد باید به تقویت بسیج ختم شودچراکه بسیج متعلق به نظام است و باید تقویت شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی تاکید کرد: هرجا که ارکان مسجد شامل امام جماعت، هیات امنا، بسیج و کانون با یکدیکر همسو و هماهنگ و همدل بوده اند آن مسجد توانسته است بسیار قوی عمل کرده و و امور فرهنگی محله و منطقه خود را پشتیبانی و حمایت کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری استان قم در پایان تصریح کرد:معتقدیم که مسجد باید پذیرای همه ی اقشار با هر فرهنگی باشد اما خروجی مسجد با فعالیت هایی که انجام می شود باید فرهنگ بسیج باشد.