عید سعید فطر؛ جشن توفیقاتی است که در ماه رمضان نصیب انسان شده است
عيد سعيد فطر؛ جشن توفيقاتي است که در ماه رمضان نصيب انسان شده است
مدیر ستاد فهما استان قم؛

عید سعید فطر؛ جشن توفیقاتی است که در ماه رمضان نصیب انسان شده است

حجت الاسلام روحاني با بيان اينکه عيد سعيد فطر، جشن گرفتن توفيقاتي است که خداوند در ماه مبارک رمضان نصيب انسان کرده است گفت: در روز عيد فطر از خدا بخواهيم تا توفيقاتي که در ماه مبارک رمضان حاصل شده، در طول سال براي ما تداوم داشته باشد.
شناسه خبر : 37367 تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۲۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) استان قم، حجت الاسلام «سعید روحانی» با اشاره به این که عید سعید فطر عید بازگشت به فطرت انسان هاست، گفت: در دین مبین اسلام آمده است، موفقیت های انسان بر مدار معنویت و سعادت حقیقی انسان می چرخد و هر جا که انسان بتواند در مسیر کمال قدم بردارد، جای خوشحالی، خشنودی و جشن گرفتن برای این موفقیت وجود دارد.

 

مدیر ستاد فهما استان قم ادامه داد: اعیاد اسلامی که به تعبیری در روایات اسلامی آمده است، عید خوشحالی و سرور است و عید سعید فطر نیز از جمله اعیاد بزرگ مسلمانان است .

 

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: زمانی که مسلمانان به حج مشرف می شوند و توفیق اعمال حج را پیدا می کنند، در پایان عید قربان است که حجاج به پاس موفقیتی که در انجام اعمال حج حاصل شده است، جشن می گیرند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم یادآور شد: در عید غدیر، زمانی که پیامبر گرامی اسلام (ص) ولی خدا را معرفی می کند و مردم بیعت می کنند، با این بیعت، توفیق ولایتمداری و شناخت ولی و عهد و پیمان برای آنها حاصل می شود و عید سعید غدیر نام می گیرد.

 


حجت الاسلام روحانی ادامه داد: حتی روز جمعه در روایات اسلامی و کلام بزرگان دین عید است، زیرا در روز جمعه کارهای عبادی توصیه شده است و انسان هایی که موفق به انجام کارهای نیک می شوند، این روز برای آنها عید است.

 

 

وی افزود: عید سعید فطر نیز از این مقوله است؛ یک ماه عبادت، کارهای شایسته فردی و اجتماعی انجام دادن، رسیدگی به محرومین، روزه گرفتن و شب قدر را درک کردن، انسان را از آلودگی پاک می کند و در مسیر نزدیکی به خداوند پیش می برد، بنابراین چنین توفیقی جای جشن گرفتن و خشنود شدن برای سعادتی که نصیب انسان شده است، دارد.

 

 

حجت الاسلام روحانی ادامه داد:عید سعید فطر برای این است که ما موفقیت خود را در ماه مبارک رمضان نسبت به کارهایی که سعادت دنیوی و اخروی را تأمین می کند، جشن بگیریم و برای ابراز موفقیت هم شکرانه خداوند را به جای آوریم.

 

 

وی افزود: عید سعید فطر، جشن گرفتن توفیقاتی است که خداوند نصیب انسان ها کرده است، اگر چنین به عید سعید فطر نگاه شود، انسانی که این روز را جشن می گیرد، قطعا در ادامه راه این توفیقات را در طول سال کسب می کند.

 

 

مدیر ستاد فهما استان قم یادآور شد: همان طور که امام سجاد علیه السلام در دعای صحیفه سجادیه از خداوند درخواست می کند که توفیق این اعمال را در طول روزهای سال عنایت کند؛ یکی از اموری که ما در عید سعید فطر از خداوند درخواست می کنیم، این است که توفیقات و صفایی که در ماه مبارک رمضان برای ما حاصل شده است، برای ما تداوم داشته باشد.

 

وی در پایان با بیان این که در روز عید سعید فطر باید یادی از ولی نعمت خود بکنیم، عنوان کرد: توفیقات مادی و معنوی که در دنیا نصیب ما می شود، به برکت وجود نازنین امام زمان (عج)است، بنابراین در روز عید فطر حضرت مهدی (عج) را از یاد نبریم.