حوزه‌های علمیه و روحانیت رکن اصلی فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند
حوزه‌هاي علميه و روحانيت رکن اصلي فعاليت کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد هستند
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور؛

حوزه‌های علمیه و روحانیت رکن اصلی فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند

حجت الاسلام و المسلمين خداداده، در ديدار با آيت‌الله «عليرضا اعرافي» مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور گفت: ما روحانيت و حوزه هاي علميه را رکن و محور اصلي کار خود مي دانيم و معتقديم با هم افزايي و تعامل بيش از پيش با ائمه جماعات مي‌توانيم رويدادهاي جديدي را رقم بزنيم.
شناسه خبر : 39483 تاریخ انتشار : ۱ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۱۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) استان قم، حجت الاسلام و المسلمین «کمال‌الدین خداداده» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز (شنبه اول مرداد) در جریان سفر به شهر مقدس قم، با آیت الله «علیرضا اعرافی»، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده در این دیدار با اشاره به اینکه در سطح کشور 85 هزار مسجد وجود دارد، گفت: از این تعداد 26 هزار مسجد دارای مجوز کانون، از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هستند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، بیان کرد: ما روحانیت و حوزه های علمیه را رکن و محور اصلی کار خود می دانیم و معتقدیم با هم افزایی و تعامل بیش از پیش با ائمه جماعات میتوانیم رویدادهای جدیدی را رقم بزنیم.

حجت الاسلام والمسلمین خداداده تصریح کرد: ساماندهی مساجد و فعال کردن مساجد غیرفعال و نیمه‌فعال و همچنین عمق‌بخشیدن به فعالیت‌های کانونی از اهداف اصلی ما محسوب می شود، قطعا این مولفه ها از ظرفیت‌های بسیار مهم در تحقق بخشیدن به گام دوم انقلاب اسلامی است که در این عرصه نیازمند یاری حوزه های علمیه هستیم.

وی ادامه داد: نهضت بازگشت به مساجد با حضور نوجوانان، جوانان و سایر آحاد مردم، بدون حضور پررنگ حوزویان، تحقق پیدا نخواهد کرد؛ ما معتقدیم شرط احیای فرهنگ دینی و ملی ایران عزیز، در گرو احیای نقش واقعی مساجد و ائمه جماعات است.


حجت الاسلام و المسلمین خداداده افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، تنها مجموعه ای است که صد درصد فعالیت های خود را زیر نظر امام جماعت می داند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: ما تلاش می کنیم در بستر مسجد، زیبایی هایی که باید در حوزه نیایشی، عبادی و ساحات مختلف مسجد تراز اسلامی اتفاق بیفتد با همفکری امام جماعت رونق بخشیم و قدمی موثر در این راه برداریم.

وی تصریح کرد: اگر این اتفاق مبارک به خوبی رقم بخورد فعالیت های کانونهای مسجد در حوزه دانش آموزی، تربیتی، سرود، تئاتر، هنر و تولید فیلم های فاخر منجر به جذب جوانان به خانه های خدا می شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: جوانان امروز با توجه به تهاجمات بی‌سابقه فرهنگی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی «تهاجم ترکیبی دشمنان»؛ بیش از پیش نیاز به خوراک فکری سالم دارند و بدیهی است در این عرصه حوزه های علمیه در کنار کانون‌های مساجد کشور می توانند نقش منحصر به فرد و کلیدی را ایفا کند.

وی ادامه داد: ما به دنبال از بین بردن فاصله‌ی میان کانون‌های مساجد کشور با ستاد هستیم، چرا که بدون چنین پیوند موثری، توقع رسیدن به اهداف عالیه‌ ستاد، ممکن نخواهد بود.