کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید بستر فعالیت‌های تربیت‌محور باشند
کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد بايد بستر فعاليت‌هاي تربيت‌محور باشند
مشاور ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تاکید کرد:

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید بستر فعالیت‌های تربیت‌محور باشند

حجت‌الاسلام والمسلمين رهبري با بيان اينکه کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد، بزرگترين شبکه فرهنگي دولت در سطح کشور است، بر لزوم فعاليت‌هاي تربيت‌محور در کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد تأکيد کرد.
شناسه خبر : 39947 تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۳۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین روح الله رهبری در مراسم تکریم و معارفه مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم که امروز (پنجشنبه، 20 مرداد) در تالار فرهنگ و هنر شهر قم برگزار شد، عنوان کرد: شهر مقدس قم در طول سالیان متمادی، متنعم از حضور علمایی بوده که در عرصه‌های مختلف تأثیرگذار بودند و اتفاقات بزرگی توسط بزرگان و اندیشمندان در این شهر رقم خورده است.

 

مشاور ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: آنچه امروز اهل فضل را در شهر قم به تأمل واداشته، این است که علیرغم حضور پربرکت علما و بزرگان، نگرانی‌هایی از نظر فرهنگی و تربیتی در شهر مقدس قم به وجود آمده است و به دلایل مختلفی شاهد وضعیت موجود در قم هستیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رهبری بیان داشت: امروز ما در دوران خاصی از حکوت هستیم و با توجه به امکانات، منابع و حضور نیروهای انسانی دغدغه‌مند، فرهیخته و انقلابی در استان، باید شاهد تغییرات مثبت در استان باشیم و شرایط امروز می‌تواند نویدبخش روزهای بسیار بهتری برای استان باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: استان قم در بحث کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، استان ویژه ای است و بزرگانی در این عرصه سکاندار بودند. به ویژه در سال‌های اخیر حضور حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی به عنوان مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان، چهره این ستاد را تغییر داد و کانون‌های مساجد استان قم در سطح کشور، چهره درخشنده ای داشته و در طول این سالها بخش عمده ای از این زحمات به ثمر نشسته است.

 

مشاور ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: ریل گذاری قم در بخش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای نسل جوان، فرهیخته و انقلابی، ریل گذاری خوب و مناسبی بوده است.

 

وی ضمن معرفی حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری به عنوان مدیر جدید ستاد کانون‌های مساجد استان قم، بیان داشت: ایشان دانشمند جوان و فرهیخته ای هستند که با توانمندی علمی و اجرایی که داشته اند، همواره در عرصه‌های مختلف، منشأ آثار بوده و مسئولیت ایشان در این عرصه دو چندان خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رهبری تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بزرگترین شبکه فرهنگی دولت در کشور است که این ظرفیت را می‌توان در عالی‌ترین سطح به فعلیت رساند و ما منتظر روزهای خوبی در این مرکز مسجدمحور هستیم.

 

وی یادآور شد: با توجه به این که استان قم را به دلیل وجود حوزه‌های علمیه و دانشمندان و فرهیختگان ویژه می‌دانیم، تلاش خواهد شد روال تربیت محوری در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان به ثمر بنشیند.

 

مشاور ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: ما در سال‌های اخیر در بحث تربیت، مقداری دچار مشکلات بودیم و امروز باید این نقصان جبران شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رهبری افزود: ظرفیت‌های تربیتی بسیاری در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد وجود دارد که امیدواریم قم با حرکت سازمان‌یافته در زمینه بحث های تربیتی در سطح کشور به الگو تبدیل شود.

 

وی با بیان اینکه نگاه مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نگاه مسجد محور است، گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده، کانون‌های مساجد را به عنوان بازویی برای مسجد و ائمه جماعت می‌دانند.

 

مشاور ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: ما کانون‌های مساجد را در عرض پایگاه‌های بسیج و فعالان مسجدی نمی بینیم و همه را دستیاران ائمه جماعات می‌دانیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رهبری در پایان اظهار امیدواری کرد که کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد به عنوان پایگاه و فرصتی برای ائمه جماعات باشند تا بتوانند فعالیت‌های فرهنگی و هنری را بستر جذب جوانان به مسجد و فعالیت‌های تربیتی برای جوانان و اهالی مسجد قرار دهند.