کانون همه فعالیت‌ها در دوران انقلاب اسلامی، مساجد بودند
کانون همه فعاليت‌ها در دوران انقلاب اسلامي، مساجد بودند
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم تصریح کرد:

کانون همه فعالیت‌ها در دوران انقلاب اسلامی، مساجد بودند

حاجي زاده با بيان اينکه کانون همه فعاليت‌هاي ما در زمان پيروزي انقلاب اسلامي، مساجد بودند، گفت: در آن دوران، همه فعاليت‌هاي اجتماعي و فرهنگي در مساجد انجام مي‌شد و مساجد به عنوان پايگاه مطرح بودند.
شناسه خبر : 39948 تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۳۷
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان قم، «احمد حاجی زاده» در مراسم تکریم و معارفه مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم که امروز (پنجشنبه، 20 مرداد) در تالار فرهنگ و هنر شهر قم برگزار شد، عنوان کرد: برگزاری عزاداری امام حسین علیه‌السلام صرفا کفایت نمی کند، رهبر معظم انقلاب سخنانی درباره عبرت‌های عاشورایی دارند که باید عموم مردم را توجه دهیم که چه اتفاقی افتاد که مسلمانان، 50 سال پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله با قصد قربت، سبط رسول خدا را به شهادت رساندند.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی تأکید می‌کنند که خواص نقش مهمی در واقعه عاشورا ایفا کردند، امروز هم جامعه ما تحت تأثیر خواص است و مدیران ما از جمله خواص هستند.

 

حاجی زاده با بیان اینکه دشمنان از همه حربه‌های خود استفاده می‌کنند تا نوجوانان و جوانان ما را به انحراف بکشانند، گفت: امروز شاهد فعالیت‌های زیادی در جامعه هستیم، اما به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنیم، به همین خاطر، این فعالیت‌ها خیلی تأثیرگذار نیستند.

 

وی با تصریح بر اینکه ما باید به صورت جبهه‌ای و شبکه‌ای فعالیت کنیم، خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم عزاداری در جامعه قابل تقدیر است، اما ما و از جمله خواص جامعه که مدیران و مسئولان را شامل می‌شود، باید از واقعه کربلا عبرت بگیریم و همواره نگران وضعیت موجود باشیم.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم در ادامه اظهار داشت: من به حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی تبریک می‌گویم که از دولت نهم تا کنون در این مسئولیت بودند، امروز هم خوشحالیم که حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری به عنوان نیروی جوان انقلابی سکاندار این مسئولیت شدند.

 

حاجی زاده بیان کرد: ما در حوزه‌های اجتماعی، آسیب شناسی کردیم و با مجموعه‌های مختلف جلساتی داشتیم که در این راستا سه کانون و مرکز داریم که پاشنه آشیل ما هستند، از جمله آموزش و پرورش که متأسفانه در این بخش، موضوع تربیت به حاشیه رفته است و ما حتی در برخی مدارس، شاهد اجرای سند 2030 بوده ایم.

 

وی با اشاره به اینکه مساجد دومین پاشنه آشیل ما محسوب می‌شوند، یادآور شد: کانون همه فعالیت‌های ما در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، مساجد بودند؛ همه ملاقات‌ها در مساجد صورت می‌گرفت. مساجد محله‌ها در همه فعالیت‌ها محوریت داشتند، جوانان در مساجد گروه بندی می‌شدند و فعالیت می‌کردند.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم با اشاره به جایگاه مساجد در اوایل انقلاب اسلامی، گفت: همه فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در مساجد انجام می‌شد و مساجد به عنوان پایگاه مطرح بودند.

 

حاجی زاده تصریح کرد: بحث خانواده سومین پاشنه آشیل ما است؛ کانون خانواده از اهمیت زیادی برخوردار است و ما باید این سه مجموعه را آسیب شناسی کنیم و مشکلات این سه مجموعه را رفع کنیم؛ ما تا کنون 60 الی 70 مورد آسیب‌شناسی کردیم و در جهت رفع آنها برآمدیم.

 

وی خاطرنشان ساخت: در قم، فضای خوبی شکل گرفته و همه در کنار هم هستند، ارتباط خوبی با مسئولان ارشد داریم و سعی می‌کنیم از ظرفیت‌های ملی استفاده کنیم؛ امید است فردای قیامت شرمنده شهدا نباشیم و بتوانیم دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب را برطرف کنیم.