هم‌افزایی و وحدت رویه نقش مهمی در اثربخشی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دارد
هم‌افزايي و وحدت رويه نقش مهمي در اثربخشي کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد دارد
در هم اندیشی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم مطرح شد:

هم‌افزایی و وحدت رویه نقش مهمی در اثربخشی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دارد

جلسه هم انديشي مديرستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم با مديران کانون هاي برتر فرهنگي هنري مساجد استان قم برگزار شد.
شناسه خبر : 40473 تاریخ انتشار : ۹ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۵۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان قم: جلسه هم اندیشی حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا حیدری» مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با مدیران کانون های برتر فرهنگی هنری مساجد استان قم در محل این ستاد در قم برگزار شد.

حجت الاسلام «مشی» مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد 14 معصوم قم در این نشست گفت: مساجد سنگرهای قدرتمندی در برابر جنگ نرم هستند و طبق نگاه زیبای رهبری به جایگاه مساجد باید به این امر مهم اهتمام داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: گاهی نظریه پردازی ها با کف جامعه ارتباط واقعی ندارند  براساس واقعیت‌ها نظریه نمی دهند و باید براساس واقعیت به برنامه ریزی پرداخت، در این باره برگزاری نشست های مشترک با نهادهای هم ارز و فرهنگی و تربیتی می تواند در استفاده از ظرفیت ها موثر باشد.

«سید محمد قاری نیا» مسئول کانون مسجد باب الجنه نیز عنوان کرد: این کانون با محوریت جوانان و با همت نوجوانان در زمینه آموزشی و نرم افزار موفق بوده است، برگزاری دوره های  انیمیشن و اردوهای زیارتی به طور تخصصی پیگیری می شود و ظرفیت های ارزشمندی در این زمینه داریم.

«علی ملا حسینی» مسئول کانون قرآن و عترت روستای طایقان نیز در این نشست بیان کرد: دو سال پیاپی شایسته تقدیر در حوزه کتاب هستیم و در ترویج کتاب خوانی موفقیت های خوبی داشته ایم برگزاری مسابقات کتاب خوانی و برنامه های فرهنگی و معرفی کتاب نیز از جمله این فعالیت ها در کانون است.

محمدی، نماینده کانون عماریاسر نیز خاطرنشان کرد: چند ارگان در یک مسجد فعال است که شامل بسیج و نیکوکاری و کانون است در میان هیات امنا و امام و مردم هم افزایی خوبی در جهت کارهای نیکوکاری و معیشتی و فرهنگی وجود دارد و کارهای خوبی شکل گرفته است در بحث تربیتی نیز برنامه های اوقات فراغت و زبان و کامپیوتر و معرق داریم.

 


وی گفت: کانون بر مسئولیت پذیری جوانان فعالیت دارد و در توزیع بسته های معیشتی با کمک امام جماعت کارهایی در طول ماه انجام می شود که به نیازمندان سطح خیابان رسیدگی می شود.

 


عابدینی، از کانون امام رضا (ع) نیز بیان کرد: 18 سال در منطقه مشغول هستیم کانون خروجی‌های خوبی داشته و تمرکز اصلی روی کارهای تربیتی نوجوانان است دوره های آموزشی داریم و براساس مدل والدین محوری حرکت می کنیم برای نهاد خانواده برنامه های مفصلی وجود دارد و برنامه ها در مسیر مشخصی حرکت می کند.

 

«فاطمه احمدی»، از کانون طلایه داران نیز بیان کرد: 13 سال فعالیت داریم کانون تخصصی مشاوره و دوره های اموشی و قرآنی و مهدویت داریم.

 

همچنین گل محمدی، مسئول کانون یاس نبی نیز بیان کرد: کانون شایسته تقدیر در زمینه رواق فیلم در سال 1400 است و در برگزاری کلاس های قران و حلقه های معرفتی و برنامه های ورزشی و مداحی فعالیت داریم گروه های مختلفی در ختم قران و نماز شب ...داریم و اپلیکیشن در حال طراحی است.

 

طهماسبی، مسئول کانون الرضا نیز عنوان کرد: در رواق فناوری در سال 1400 رتبه برتر را به دست آوردیم و در کارگاه های مشاوره و فضای مجازی و انیمیشین موفقیت هایی داشته ایم.

 

«مهدی جمالان» مدیر کانون تبیان نیز عنوان کرد:شاخص ترین کارما شهربازی معارفی است و در این زمینه اقدامات مهمی شکل گرفته است.

«سید مصطفی ترابی» کانون انصارالحسین نیز بیان کرد:کانون تخصصی کتاب خانه ای و قفسه باز و دو سالن مطالعه داریم و در مخزن ها 12 هزار کتاب وجود دارد  بخش خواهران فعال است و با دو مدرسه نیز درتعامل هستیم.

 

طالب نیا از کانون فاطمه زهرا نیز تصریح کرد:سال قبل شاسیسته تقدیر از رواق قلم در فهما شدیم زمانی که کانون های تخصصی شکل گرفت کانون تخصصی همایش و اردوها بودیم دو برنامه ملی مانند طرح توسعه گردشگری دینی و فرهنگی و مذهبی نیز برگزار کردیم کانون خواهران نیز داریم.

«محمد صادق قمی» مدیر کانون بقیه الله نیز بیان کرد: در بخش های محلی و استانی و فراملی هستیم بحث موکب داریم ملی بخش های جهادی و خدمت رسانی به استان ها داریم و کتاب خوانی و برنامه های فرهنگی نیز برگزار می شود.

 

مسئول کانون جیش المهدی نیز اظهار داشت: گروه جهادی داشتیم و کانون را در دست گرفتیم فعالیت هایمان مختلف است شاخص ترین فعالیت ها در همایش های دوچرخه سواری و سازمان دهی نوجوانان است و 100 گروه سرود ساماندهی کردیم، 60 نفر از بچه های قم فعال اند و 20 گروه سرود از شهرهای دیگر حضور یافتند و 15 نیرو را به تهران بردیم.

«حسن فرزانه» مدیر کانون مسجد حضرت زینب بیان کرد: کانون شهید صالحی در سال 85 شکل گرفت فعالیت ها تربیت محور است تا سال 91 درس اخلاق ایت الله خوشبخت را داشتیم و در فضای مجازی و نرم افزاری فعالیم و سه جشنواره ملی حضور داشته ایم، در رواق رسانه برتر شدیم.

«سیدمحسن اجتهادی» از کانون فاطمیه خیابان آذر اظهار داشت: آموزش تخصصی قرآن کریم و مدرک تخصصی سطح یک و دو ارائه می شود در ایام مختلف برنامه و مراسم هایی داریم .

 

پورموسوی نیز تصریح کرد:وحدت رویه در کانون ها می تواند اثر بخش باشد در حوزه جوانان کارهای بزرگی شکل گرفته است ما به دلیل عدم اطلاع رسانی و فقدان ظرفیت های رسانه ای نتوانسته ایم به درستی از این ظرفیت ها استفاده کنیم 160 مسجد در نیروگاه به یک هم افزایی رسیده اند و با گردهمایی ائمه جماعات حرکت های خوبی شکل گرفته است این هم افزایی ها باید شکل بگیرد.


وی گفت: باید برنامه ها در مسجد شکل بگیرد زیرا مسجد پیوند عمیقی با محله دارد فعالیت های جزیره ای کارساز نیست و باید وحدت رویه شکل بگیرد.