میزبانی و اسکان ۲۴ هزار زائر اربعین در شهر مقدس قم
ميزباني و اسکان ۲۴ هزار زائر اربعين در شهر مقدس قم
مسئول کانون فرهنگی هنری رضوی خبر داد:

میزبانی و اسکان ۲۴ هزار زائر اربعین در شهر مقدس قم

قرباني‌کرم گفت: از 11 شهريور ماه تاکنون افزون بر ۲۴ هزار زائر ايراني و غير ايراني در قرارگاه مردمي اربعين در مسجد مقدس جمکران اسکان يافتند.
شناسه خبر : 40723 تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۰۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان قم: «مهدی قربانی کرم» با بیان اینکه از 11 شهریورماه جاری تاکنون بیش از ۲۴ هزار زائر ایرانی و غیر ایرانی در قرارگاه مردمی اربعین قم  اسکان داده شده اند، گفت: از این تعداد حدود ۱۵ هزار نفر از زائران مرد و ۹ هزار و ۲۰۰ نفر نیز از بانوان بوده‌اند.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امسال در قرارگاه مردمی اربعین قم میزبان ۵۰۰ هزار زائر اربعین به مدت ۲۵ شبانه‌روز خواهیم بود.

وی افزود: تاکنون بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی به همراه افزون بر یک هزار و ۱۵۰ زائر غیر ایرانی در قرارگاه مردمی اربعین قم اسکان پیداکرده‌اند.

مسئول کانون فرهنگی هنری رضوی مسجد امام رضا(ع) با بیان اینکه سعی داریم بهترین میزبانی را از زائران داشته باشیم، گفت: زائران اربعین حسینی در هر زمانی از شبانه‌روز که به قرارگاه مراجعه کنند، پذیرش شده و خدمات ۲۴ ساعته غذای گرم و چای، خدمات پزشکی و دارویی رایگان را دریافت می‌کنند.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم افزود: برپایی غرفه‌های فرهنگی، تبلیغی، کودک و نوجوان، مشاوره، سلامت و درمان، برگزاری مراسم عزاداری، پذیرایی و ایستگاه صلواتی از جمله برنامه‌های این قرارگاه برای خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) است.

وی ادامه داد: زائران سیدالشهداء (ع) می‌توانند برای اطلاع از برنامه‌ها و فعالیت‌های قرارگاه مردمی اربعین، به سایت http://hikarbala.ir و آدرس hikarbala@ در پیام‌رسان ایتا و تلگرام مراجعه کنند.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم خاطرنشان کرد: از زائران ایرانی ۲۴ ساعت و زائران غیر ایرانی به مدت سه روز اسکان و پذیرایی انجام می‌شود.