موکب‌های خدمت‌رسان در پیاده روی اربعین، برخاسته از فرهنگ مسجدی هستند
موکب‌هاي خدمت‌رسان در پياده روي اربعين، برخاسته از فرهنگ مسجدي هستند
مسئول کانون فرهنگی هنری فخرالائمه(ع):

موکب‌های خدمت‌رسان در پیاده روی اربعین، برخاسته از فرهنگ مسجدی هستند

حجت السلام فاطمي‌نيا گفت: کنگره عظيم اربعين حماسه حضور مردمي بود که هريک براي عرض ارادت به ساحت سيد الشهدا (ع) رهسار کربلا شدند، در اين ميان مواکبي که به زوار خدمت مي‌کردند هريک مويد بخشي از فرهنگ مسجدي بودند.
شناسه خبر : 40854 تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۵۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان قم: حجت الاسلام «سید رضا فاطمی نیا» به عنوان یکی از مدیران کانون های مشارکت کننده در برپایی موکب فرهنگی تربیتی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد قم در مسیر پیاده روی بلوار پیامبر اعظم(ص) در خصوص فعالیت های موکب گفت: به اتفاق ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در جمکران و مسیر پیاده روی موکب هایی را به همت کانون ها شکل داده ایم.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری فخرالائمه و امام جماعت مسجد امام موسی کاظم در پردیسان قم افزود: در بخش مشاوره خانواده، تحصیلی و دینی در خدمت دوستان هستیم و فعالیت های خوبی را در کانون های مساجد ارائه می دهیم.

 

وی تصریح کرد: در موکب بخش هایی چون پذیرایی، غرفه کودک و امور فرهنگی و مسابقات برگزار می‌شود؛ بسیاری از موکب های خدمت رسان در پیاده روی اربعین، برخواسته از فرهنگ مسجد بوده اند.

 

حجت السلام فاطمی نیا تصریح کرد: همه موکب هایی که در منطقه عراق و در مسیر و شهرهای مختلف شکل گرفته برخاسته از فرهنگ مسجد است و اعضای آن یا نمازگزار یا خادم و فعال مسجدی و یا عضو کانون هستند و با مسجد در ارتباط اند.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر مساجد اعم از امام جماعت و دیگر متولیان نگرش و برنامه ریزی نسبت به مردم و جوانان داشته باشند جامعه ای سالم و به دور از فساد خواهیم داشت.