مسابقات قرآنی مدهامّتان در طول 15 سال برگزاری منجر به شکل‌گیری یک موج قرآنی بین مردم و مسئولان شده است
مسابقات قرآني مدهامّتان در طول 15 سال برگزاري منجر به شکل‌گيري يک موج قرآني بين مردم و مسئولان شده است
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)؛

مسابقات قرآنی مدهامّتان در طول 15 سال برگزاری منجر به شکل‌گیری یک موج قرآنی بین مردم و مسئولان شده است

حجت‌الاسلام و المسلمين خداداده در ديدار با توليت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)، با اشاره به برگزاري پانزدهمين سال برگزاري مسابقات مدهامّتان گفت: اين مسابقات در طول اين‌ سالها‌ منجر به شکل‌گيري يک موج قرآني بين مردم و مسئولان شده است.
شناسه خبر : 41138 تاریخ انتشار : ۹ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۵۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان قم: حجت الاسلام «کمال الدین خداداده» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور پیش از ظهر امروز (شنبه 9 مهر ماه) با آیت‌الله «سید محمد سعیدی» تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در سالن محراب این آستان مقدس دیدار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین خداداده در این دیدار طی سخنانی با بیان اینکه فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید متحول شود، اظهار کرد: اگر بدنه حوزه انقلابی بتوانند ما را در عرصه مهم مسجد کمک کنند برای ادامه و پیشرفت کارها بسیار مؤثر است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه برای باز کردن بسیاری از گره‌های فرهنگی کشور مساجد می توانند نقش مؤثری ایفا کنند، افزود: کانون های مساجد نقش دستیاری را برای امام جماعت ایفا می کنند و می توانند حضور جوانان و نوجوانان را در مسجد بیشتر و پایگاه تربیتی یک انسان مؤمن مجاهد را در مسجد رقم بزنند.

وی با اشاره به اینکه فعال شدن کانون های مساجد منجر به شکوفایی حوزه‌های علمیه و روحانیت در نقاط مختلف کشور خواهند شد، گفت: ما ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری ثبت شده در مساجد سراسر کشور داریم که نیمی از این کانون ها در روستاها و نیمی دیگر در شهرها فعالیت داشته و خدمات تربیتی، هنری و فرهنگی را در مساجد ارائه می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین خداداده در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی مدهامّتان به همت ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور گفت: از حدود ۱۵ سال پیش این مسابقات هر سال در یکی از استان های کشور برگزار می شود و یک موج قرآنی را  بین مسئولان و فعالان فرهنگی آن استان ایجاد می کند؛ این مسابقات حضور و شکوفایی چهره های قرآنی هر شهر را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: ما سعی می کنیم علاوه بر ارائه لحن و صوت صحیح و ارائه زیبای قرآن، در ترویج مفاهیم و معانی قرآنی نیز تلاش کنیم و کرسی های تفسیر مانند کرسی های تلاوت توسط کانون های مساجد برگزار شده و مسابقات به آن سمت بروند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور افزود: امسال ۱۵ هزار نفر در مراحل شهرستانی و استانی در مسابقات مدهامّتان کانون های مساجد کشور شرکت کردند و در اختتامیه این مسابقات در استان فارس و شهر  شیراز میزبان ۱۵۰ نفر از برگزیدگان خواهیم بود.