قرآن اگر با ولایت گره بخورد از مهجوریت خارج می‌شود
قرآن اگر با ولايت گره بخورد از مهجوريت خارج مي‌شود
تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)؛

قرآن اگر با ولایت گره بخورد از مهجوریت خارج می‌شود

آيت‌الله سعيدي با بيان اينکه براي فهم مهجوريت قرآن بايد به حديث ثقلين بيشتر توجه کنيم، گفت: قرآن اگر با ولايت گره بخورد از مهجوريت در جامعه خارج مي شود.
شناسه خبر : 41139 تاریخ انتشار : ۹ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۶:۰۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان قم: آیت الله «سیدمحمد سعیدی» تولیت آستان حضرت معصومه (س) طی نشستی که عصر امروز شنبه (19 مهرماه) در سالن محراب این آستان مقدس، با حجت‌الاسلام «کمال الدین خداداده» رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، جمعی از مدیران این ستاد و مسئولان برگزاری مسابقات قرآنی «مدهامّتان» داشت، اظهار کرد: نگاه ما به قرآن کریم این است که قرآن جامع ترین و بارزترین منبع عظیم ذخایر الهی است و این نگاه در روش ها و برنامه های ما تأثیر فراوانی دارد.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت فاطمه معصومه (س) با بیان اینکه ما قرآن را معجزه الهی آخرین پیامبر خدا به عنوان اشرف انبیاء و حاکم و جامع همه کتب آسمانی می دانیم، افزود: ما قرآن را کتاب زندگی می دانیم، نه کتابی که فقط در فکر و ذهن انسان جایگاه داشته باشد، ما قرآن را زمینه ساز حیات طیبه ای می دانیم که آمال و آرزوی بشر است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر (ص) در روز قیامت می فرمایند: «قوم من قرآن را مهجور قرار دادند»، تصریح کرد: باید بیندیشیم که با وجود تلاوت ها و مسابقات بزرگ قرآنی که در سطح کشور برگزار می‌شود مهجوریت قرآن به چه معنا است و در این راستا ما باید چه اقدامی درباره قرآن انجام دهیم تا شامل این گلایه پیامبر (ص) نباشیم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: برای اینکه به فهم مهجوریت قرآن نزدیک شویم باید به حدیث ثقلین بیشتر توجه کنیم که پیامبر (ص) قرآن و اهل بیت در کنار هم هستند و اگر به این دو در کنار هم تمسک کنید هرگز گمراه نخواهید شد.

سعیدی افزود: اینکه خداوند در آیه ۹۸ سوره «نحل» می فرماید: « وقتی قرآن خواندی از شر شیطان به خدا پناه ببر»؛ یعنی انسان وقتی قرآن می خواند به گنجی عظیم دست پیدا می کند که نیاز به مراقبت دارد و باید از شر شیطان به خدا پناه ببریم.

وی تلاش های قرآنی که در طول انقلاب اسلامی به ثمر رسیده است را قابل تقدیر دانست و تصریح کرد:  قرآن اگر با ولایت گره بخورد ارزشمند است؛ این کار قرآن را از مهجوریت در می آورد و اگر ما با این نگاه قرآن را مورد توجه قرار دهیم از این تعبیر رسول الله در روز قیامت مستثنا خواهیم بود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت در پایان با اشاره به بی حرمتی به قرآن کریم در حوادث و اغتشاشات اخیر، گفت: باید از این نوع نگاه ها که برخی بخشی از آیات قران را قبول دارند و بخش دیگری از آیات قرآن را قبول ندارند به خدا پناه برد.