اعزام چهار برگزیده قرآنی از استان قم به مرحله کشوری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامّتان
اعزام چهار برگزيده قرآني از استان قم به مرحله کشوري پانزدهمين دوره مسابقات قرآني مدهامّتان

اعزام چهار برگزیده قرآنی از استان قم به مرحله کشوری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامّتان

حجت‌الاسلام حيدري، از راهيابي چهار نفر از استان قم به مرحله کشوري جشنواره مدهامّتان در شيراز خبر داد.
شناسه خبر : 41185 تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۴۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان قم: حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا حیدری» با اشاره به هدف برگزاری مسابقات مدهامتان گفت: کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به فعالیت های قرآنی، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال قرآنی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم ایجاد بستر مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان در مسابقات سازمان اوقاف و امورخیریه و سایر مسابقات ملی و بین المللی قرآن کریم، استفاده از ظرفیت دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی جهت تقویت بخش فعالیت های قرآنی در کانون های فرهنگی هنری مساجدکشور و آشنایی بیش از پیش مسئولان و مردم با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره عنوان کرد.

 


وی در ادامه به برگزاری مرحله استانی مسابقات مدهامتان اشاره کرد و گفت: این مرحله با حضوربیش از 300 خواهر و برادر در قم برگزار شد که از سطح بالایی برخوردار بود.

 


حجت الاسلام و المسلمین حیدری ادامه داد: در نهایت چهار نفر از استان قم به مرحله کشوری جشنواره مدهامتان در شیراز راه یافتند که در رشته های حفظ، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق رقابت خواهند کرد.

 

وی یادآور شد: مسابقات سال جاری در دو بخش خواهران و برادران در گروه های سنی ۱۶ تا ۳۰ سال برگزار می شود که شامل رشته های حفظ کل و قرائت تحقیق ویژه خواهران و رشته های اذان،حفظ کل،قرائت تحقیق و ترتیل ویژه برادران است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم  افزود: در دوره های گذشته به صورت متوالی و متناوب، استان های خراسان رضوی، خوزستان، قم مقدسه، اصفهان،زنجان، هرمزگان و غیره میزبان مرحله کشوری این مسابقات بوده اند.


حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری تصریح کرد: در این دوره  و در مرحله استانی بالغ بر ۱۵ هزار نفر از جوانان و نوجوانان از سراسر کشور در مسابقات شرکت کرده اند که قریب به ۱۵۰ نفر به مرحله پایانی راه پیدا کرده اند.


وی یادآور شد: مسابقات صبح روز چهارشنبه هفته جاری در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) آغاز خواهد شد و تا صبح پنج‌شنبه ادامه دارد و عصر پنج‌شنبه نیز اختتامیه مسابقات خواهد بود.